Credit Agricole w dwóch odsłonach
Placówkę bankową pod francuskim szyldem można otworzyć w formacie partnerskim i w wersji ekspres. Koncepty różnią się ofertą, ale nie tylko.
W sieci Credit Agricole działa obecnie 412 placówek własnych i 49 franczyzowych. Oprócz nich na rynku funkcjonują też partnerskie punkty CA Express. Każdy z formatów oferuje nieco inny zakres produktów i usług. W placówkach własnych klienci mogą skorzystać z pełnej oferty banku: założyć konto, wziąć kredyt, pozyskać kartę kredytową a także skorzystać z produktów oszczędnościowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. Punkty własne obsługują zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. Placówki partnerskie dedykowane są natomiast klientom detalicznym. Sprzedają kredyty gotówkowe, konta, depozyty i karty kredytowe, a także świadczą obsługę posprzedażową tych produktów. Oferta placówek CA Express (w 2015 przemianowanych z „Biur Kredytowych”) ograniczona jest natomiast do jednej pozycji – kredytów gotówkowych. Właściciele tych punktów z czasem mają możliwość przekształcenia ich w placówkę partnerską.
- W rozwoju sieci partnerskiej przede wszystkim zależy nam na solidnych i godnych zaufania partnerach, uczciwych, o nieskazitelnej opinii rynkowej. Chcemy współpracować z ludźmi przedsiębiorczymi, ceniącymi niezależność w życiu zawodowym oraz wyznającymi zasadę, że podstawowym składnikiem przepisu na sukces biznesu jest zaufanie klienta – mówi Grzegorz Kański, dyrektor departamentu Organizacji Sieci Detalicznej.
Aby prowadzić własną działalność pod szyldem Credit Agricole, przyszły franczyzobiorca musi posiadać doświadczenie w sprzedaży, obsłudze lub pozyskiwaniu klientów w branży finansowej lub telekomunikacyjnej. W przypadku placówki partnerskiej – co najmniej dwuletnie, w przypadku CA Express – przynajmniej roczne.
- Od naszych franczyzobiorców i agentów wymagamy wyłączności, co oznacza, że ani one, ani osoby bezpośrednio z nimi powiązane w życiu prywatnym (np. żona, dzieci) nie mogą prowadzić działalności na rzecz innych banków – dodaje Grzegorz Kański.
Placówka CA Express powinna zacząć przynosić profity już po pierwszych trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności. Znacznie trudniej określić moment, w którym na pokrycie kosztów zacznie zarabiać placówka partnerska. Wiele zależy od tego, czy partner posiada już bazę klientów pozyskanych z prowadzonego wcześniej punktu CA Express, od lokalizacji lokalu, a przede wszystkim od doświadczenia przedsiębiorcy w prowadzeniu biznesu.
- Zakładając, że sprzedaż produktów realizowana będzie przez nowego partnera zgodnie z założonym modelem biznesowym, to pierwsze zyski i zwrot inwestycji powinny być widoczne już po pół roku od uruchomienia punktu – mówi Grzegorz Kański.
Większość franczyzodawców z rynku bankowego przyznaje, że raczej nie poszukuje nowych lokalizacji, bo rynek jest nasycony. Nowe otwarcia wiążą się raczej ze zmianami właścicieli oddziałów, ewentualnie migracją partnerów między sieciami. W tym zakresie strategia ekspansji przyjęta przez Credit Agricole znacząco różni się od działań konkurentów. Bank chce rozwijać tradycyjną sieć sprzedaży.
- Pracując nad rozwojem sieci partnerskiej, szczegółowo analizujemy rozmieszczenie istniejących już placówek własnych, partnerskich oraz CA Express. Zależy nam na tym, aby nowe lokalizacje wykorzystywały dostępny potencjał rynkowy i nie pokrywały się z już istniejącymi. Na podstawie analiz wybraliśmy ponad 100 powiatów, w których widzimy największy potencjał i tam kierujemy na razie naszą ofertę dla nowych współpracowników – agentów. Obecnie jesteśmy w trakcie przekształcania wybranych placówek CA Express w placówki partnerskie w miejscowościach, w których nie mamy placówek własnych – tłumaczy Grzegorz Kański.
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


