W pogoni za jakością
O podnoszeniu kwalifikacji dotychczasowych partnerów i systemie wdrażania nowych licencjobiorców opowiada Anna Gniatkowska z Banku Zachodniego WBK.
Obejmując stanowisko dyrektora zarządzającego siecią partnerską postawiła pani na jakość sieci i podnoszenie kwalifikacji partnerów i ich pracowników. Dlaczego wybrała pani ten kierunek i co się udało zrobić w tym temacie przez ostatni rok?
Rynek franczyzy ciągle się powiększa, dostarczając coraz więcej pomysłów na biznes. W branży finansowej działa obecnie 20 banków i pośredników finansowych na zasadzie franczyzy, którzy oferują w zbliżonych cenach podobne produkty i usługi. Konkurencja jest więc mocna. Chcemy być widoczni na rynku, dlatego postawiliśmy na wysoką jakość sprzedaży i umiejętność obsługi klienta. Najważniejsze jest to, że ta strategia opłaca się wszystkim stronom.
Na czym dokładnie ta strategia polega?
Najważniejszy dla nas jest klient. Zależy nam, aby nie czuł różnicy pomiędzy obsługą w placówce partnerskiej, a oddziałem własnym. Z tego powodu wciąż pracujemy nad podnoszeniem kwalifikacji doradców i partnerów. Przeprowadziliśmy cykl szkoleń z zakresu budowania relacji z klientami i zarządzania portfelem klientów. Te szkolenia miały na celu zwiększenie aktywności sprzedażowej doradców i pokazanie jak efektywnie korzystać z dostępnych narzędzi sprzedażowych. Partnerzy natomiast uczą się zarządzać pracą w placówce, stawiać cele sprzedażowe i integrować zespół.
Powiedziała pani o działaniach, które dotyczą przede wszystkim działających placówek. A co z nowymi partnerami? Jak wygląda ich przygotowanie do prowadzenia placówki?
Nowi partnerzy korzystają ze szkoleń adaptacyjnych oraz odbywają staże w wybranej placówce partnerskiej. W praktyce poznają codzienny rytm funkcjonowania punktów, zdobywają wiedzę z zakresu obsługi klienta i sprzedaży usług bankowych, zarządzania oraz poznają zasady pracy na systemach bankowych. Wyszliśmy z założenia, że nikt tak dobrze jak funkcjonujący w sieci partner nie przedstawi charakterystyki działania w tym biznesie i nie wskaże elementów, które są kluczowe, aby placówka odniosła sukces. Staż ma pokazać jak sprzedawać i zarządzać zespołem ponad to przedstawia obiektywny obraz sieci widziany oczami innych Partnerów.
Partnerzy BZ WBK odbywają również staż w centrali banku w Biurze Rozwoju Placówek Partnerskich. Staż trwa dwa dni i obejmuje wszystkie aspekty prowadzenia placówki, czyli sposoby promocji biznesu na lokalnym rynku, zasady działania systemu wynagradzania i bonusów sprzedażowych oraz procedury i instrukcje związane z obsługą klientów. Ponadto dzięki szkoleniu partner poznaje nas, a my jego, a to bardzo ułatwia późniejszą współpracę. W końcu relacje to podstawa w naszej branży, niezależnie czy mówimy o kliencie, który kupuje nasze produkt, czy o Partnerze, który korzysta z naszego pomysłu na biznes.
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


