Rozwój w kryzysie jest możliwy
Na rosnąca liczbę placówek ma wpływ regularny wzrost sprzedaży w oddziałach partnerskich – mówi Sławomir Kaczmarek z Banku Zachodniego WBK.
Czy dobre wyniki sprzedażowe placówek partnerskich przekładają się na liczbę otwarć nowych punktów?
Jak najbardziej. W biznesie liczy się przede wszystkim zysk – to najważniejsze kryterium, jakim kierują się przyszli partnerzy. Od dwóch lat notujemy wzrosty sprzedaży, co potwierdza, że koncept biznesowy, który oferujemy sprawdza się również w kryzysie. Porównując rok do roku są to wzrosty na poziomie do ok. 40 proc. Placówka partnerska BZ WBK to dobry biznes i coraz więcej osób się o tym przekonuje.
Ile placówek będzie otwartych w najbliższym czasie?
Prowadzimy rozmowy z wieloma kandydatami. W tym roku uruchomiliśmy placówki m. in. w Łańcucie, Mławie, Łodzi, Sochaczewie. W czerwcu pozyskaliśmy 12 nowych partnerów. Wkrótce uruchomimy placówki w Lubawie, Kłobucku, Rudzie Śląskiej i Bytowie. Otwarcie placówki to złożony proces, który musi trwać. Zanim placówka zostanie uruchomiona przyszły partner musi poznać na czym polega ten biznes, stworzyć biznes plan oraz zaplanować rozwój swojego biznesu. Na tym etapie może liczyć na pomoc menedżera regionalnego. Ponadto lokal musi być odpowiednio przygotowany przed otwarciem. Trzeba także zatrudnić i przeszkolić pracowników. Potem zaczyna się praca nad pozyskiwaniem klientów, budowanie bazy i ciągłe zwiększanie sprzedaży.
Jakie inne wsparcie zapewnia BZ WBK swoim partnerom?
Aby placówka partnerska odniosła sukces w jej rozwój musi być osobiście zaangażowany partner, jego pracownicy i centrala BZ WBK. Bank służy wiedzą i doświadczeniem. Pomagamy w aranżacji lokalu, podpowiadamy jak rekrutować pracowników, a gdy placówka ruszy, uczymy jak sprzedawać by osiągnąć jak najwyższe zyski. Nie bez znaczenia jest wsparcie finansowe. Koszty otwarcia są dzielone pomiędzy centralę i partnera. Inwestycja w placówkę to ok. 25 tys. zł plus ewentualne koszty związane z remontem i utrzymaniem placówki i pracowników. Biorąc pod uwagę potencjał tego biznesu, na którym najlepsi zarabiają ponad 70 tys. zł miesięcznie, inwestycja nie jest wygórowana. Partner może liczyć na wsparcie marketingowe w postaci ogólnopolskich kampanii reklamowych z udziałem gwiazd oraz akcji informacyjnych organizowanych wewnątrz placówek, czyli ulotek i plakatów ofertowych. Partnerom zapewniamy też szeroką i kompleksową ofertę szkoleń, pomoc koordynatora na etapie otwarcia i menedżera przez cały okres funkcjonowania placówki.
Czy każdy może zostać partnerem Banku Zachodniego WBK?
Praktycznie tak, pod warunkiem, że jest ambitny, posiada kapitał na start i liczy się z koniecznością utrzymania placówki do momentu uzyskania rentowności (czyli ok. 6 miesięcy). Nie bez znaczenia jest również znajomość rynku bankowego. Z pewnością bardzo to ułatwia prowadzenia placówki. Kandydatom, którzy dotychczas działali w innej branży rekomendujemy zatrudnienie menedżera, który ma doświadczenie w bankowości. W ponad 90 miejscowościach jesteśmy zainteresowani otwarciem placówki. W większości są to średnie i małe miasta, w których widzimy potencjał rozwoju usług bankowych.
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


