Spokój na sprzedaż
Ubezpieczenia komunikacyjne przyciągają klientów do placówek Superpolisy. Ale to nie na nich franczyzobiorcy zarabiają najwięcej.
Biznes ubezpieczeniowy to jedna z najstarszych branż gospodarki. Jej korzenie sięgają jeszcze średniowiecza. Na zabezpieczanie swojego dobytku, zdrowia i życia zawsze będzie popyt. Wraz z upływem czasu zmieniają się jednak reguły sprzedaży ubezpieczeń, a co za tym idzie – cały krajobraz rynku. – Czasy, w których agent opierał swój biznes głównie na ubezpieczeniach komunikacyjnych, bezpowrotnie minęły. Teraz o sukcesie decyduje specjalizacja i szeroka oferta ubezpieczeń majątkowych, biznesowych i na życie. O popycie na produkty ubezpieczeniowe w obecnych czasach decyduje wygoda, czyli szybkie kompleksowe porównanie ubezpieczeń oraz doradztwo, czyli rzetelne rozpoznanie potrzeb klienta i dopasowanie do nich odpowiednich produktów – tłumaczy Sebastian Zadrożny, dyrektor zarządzający siecią zewnętrzną Superpolisy.
Magnesem przyciągającym klientów do placówek franczyzowych Superpolisy są nadal ubezpieczenia komunikacyjne. Dzięki szybkiej kalkulacji i porównaniu ubezpieczeń w kilkudziesięciu towarzystwach franczyzobiorcy budują bazę lojalnych klientów. – Jednak to nie na ubezpieczeniach komunikacyjnych zarabiają nasi franczyzobiorcy, a na ubezpieczeniach majątkowych i na życie. Z roku na rok widzimy systematyczny wzrost udziału tych segmentów ubezpieczeń w portfelu agentów – tłumaczy Sebastian Zadrożny.
W 2017 roku franczyzodawca uruchomił kilkanaście nowych punktów. Miniony rok upłynął jednak bardziej pod znakiem rozwoju istniejących placówek niż kolejnych otwarć.
– Skupiliśmy się na wsparciu produktowym i promocjach lokalnych. Dodatkowo skoncentrowaliśmy się na obszarze edukacyjnym – tak aby w nowy rok nasi partnerzy weszli z nowymi kompetencjami. Przemodelowaniu uległy też warunki umów partnerskich. Z jednej strony jest to efekt zmiany na rynku ubezpieczeń, z drugiej strony chcemy nowymi warunkami przyciągnąć tych agentów, którzy jeszcze do niedawna nie myśleli o modelu franczyzowym – mówi Sebastian Zadrożny.
Franczyzobiorca Superpolisy powinien odznaczać się konsekwencją i cierpliwością w działaniu.
– Rynek ubezpieczeniowy jest bardzo konkurencyjny. O sukcesie decyduje coś co wymaga czasu – czyli budowanie relacji z klientem i zdobycie jego zaufania. Te elementy nie przyjdą z dnia na dzień, na zwrot kosztów inwestycji trzeba poczekać. Kluczowe jest pierwsze sześć miesięcy działalności. W 80 proc. przypadków od tego momentu można powiedzieć o rentowności przedsięwzięcia. Nasz franczyzobiorca powinien być przygotowany na ciągłe pogłębianie wiedzy, cierpliwość i systematyczność w działaniu – podkreśla Sebastian Zadrożny.
Przedsiębiorca zainteresowany uruchomieniem własnego biznesu w sieci Superpolisa powinien dysponować środkami w wysokości 10 tys. zł. Drugie tyle może uzyskać w formie dofinansowania otwarcia ze strony franczyzodawcy.
– W pierwszej kolejności środki z dofinansowania przeznaczane są na wyposażenie oddziału w meble, oznakowanie. Aby otrzymać dofinansowanie należy przedstawić analizę i biznesplan przedsięwzięcia. Wymagamy od franczyzobiorcy opisu lokalu wraz ze specyfikacją uwarunkowań lokalnych, takich jak potencjał rynku i otoczenie – tłumaczy Sebastian Zadrożny.
W sieci Superpolisa działa obecnie 100 oddziałów franczyzowych i własnych oraz 150 placówek partnerskich. Klienci sieci mają dostęp do ponad 70 produktów ponad trzydziestu towarzystw ubezpieczeniowych. Franczyzobiorcy korzystają z marki, know-how oraz zaplecza technologicznego franczyzodawcy. Mogą też liczyć na wsparcie regionalnych dyrektorów zapewniających bieżące wsparcie biznesowe.
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


