Interesy za granicą
Aż 42 proc. średnich i 40 proc. małych polskich przedsiębiorstw prowadzi swoje biznesy również poza granicami naszego kraju.
Ile polskich średnich, małych i mikrofirm deklaruje, że sprzedaje swoje produkty i usługi poza granicami naszego kraju lub stamtąd je importuje? Z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 42 proc. średnich, 40 proc. małych i 12 proc. mikroprzedsiębiorstw. Nie będzie chyba zaskoczeniem fakt, że polscy przedsiębiorcy zazwyczaj współpracują z podmiotami zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej. Najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. Polaków, z Czechami i Litwinami 25 proc. Niewiele mniej przedsiębiorców współpracuje z Francuzami (23 proc.), dalej w zestawieniu znalazły się firmy słowackie (19 proc.), belgijskie (17 proc.) i holenderskie (15 proc.).
– Dlatego prawie 30 proc. ankietowanych przedsiębiorców postanowiło zarejestrować firmową stronę internetową w domenie.eu – informuje Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Wprawdzie jeśli polska firma chce założyć swoją stronę WWW, nadal najczęściej wybiera domenę .pl, ale adres internetowy z końcówką .eu jest na drugim miejscu. Powód jest prosty. Rodzimi przedsiębiorcy, którzy chcą prowadzić swoje interesy z państwami będącymi członkami Unii Europejskiej, zdają sobie sprawę, że taka strona internetowa ułatwi im osiągnięcie tego celu.
Współpraca z podmiotami zagranicznymi sprawia też, że strony WWW polskich firm są coraz częściej wielojęzyczne. Aż 73 proc. badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi je także w języku angielskim, 39 proc. – w niemieckim, 13 proc. – we francuskim, 4 proc. – we włoskim, 2 proc. – w hiszpańskim i litewskim.
– Według danych EURid (Główny Rejestr domen .eu), w całej Europie zarejestrowano już około 4 mln domen .eu – mówi Marta Goc. – Zostały wprowadzone 10 lat temu i cały czas cieszą się dużym zainteresowaniem. Także w Polsce. Świadczy to o tym, że nasi przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na rynku unijnym.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


