Biznes pokolenia Y

Trzech na czterech millenialsów myśli o własnej firmie. I to w najbliższej przyszłości.
Millenialsi (inaczej pokolenie Y) to ludzie urodzeni między latami 1980-1995. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady znacząco wpłyną na kształt światowej gospodarki. Będą stanowili aż 75 proc. globalnej siły roboczej. Już teraz w Polsce żyje 9 mln osób, które uznaje się za przedstawicieli pokolenia Millenialsów.
Właśnie takie osoby zostały przebadane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl. Okazuje się, że tyle samo kobiet co mężczyn (74 proc.) z pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić w dalszej przyszłosći (powyżej dwóch lat).
Do jakich branż ciągnie millenialsów? Chcą zajmować się handlem (12 proc.) i marketingiem, reklamą oraz public relations (6 proc.), działać w branży spożywczej (7 proc.), IT (6 proc.), kosmetycznej (5 proc.), odzieżowej (5 proc.) i turystycznej (3 proc.).
– Kobiety należące do pokolenia Y nie boją się ryzykować. Wbrew obiegowym opiniom, to własnie one w ciągu najbliższych lat zostaną przedsiębiorcami. Z pomocą przyjdą im nowe technologie, dzięki którym założenie dobrze prosperującego sklepu internetowego, bloga, oraz aplikacji będzie tanie i wygodne – mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu marketingu i sprzedaży w home.pl.
Niewykluczone, że wielu spośród przyszłych przedsiębiorców zdecyduje się ograniczyć ryzyko biznesowe na starcie, otwierając własną firmę we franczyzie. Zakup licencji wypróbowanej marki to nie tylko sposób na samodzielną działalność, ale też na połączenie menedżerskich umiejętności z ulubioną dziedziną. Franczyzodawcy witają młodych kandydatów z otwartymi rękami.
– Mamy bardzo dobre doświadczenia z pracy z młodymi franczyzobiorcami. Ich energia i doświadczenie oraz ogromny zapał mogą zostać twórczo wykorzystane – Marcin Kruszyński, dyrektor Grupy Edukacyjnej 2BLC, rozwijającej franczyzową sieć Szkół Matematyki 2 plus 2.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej