Array ( [article] => Array ( [pid] => 41468 [country] => pl [article_id] => 9592 [article_date] => 2016-01-31 [articletype_id] => 28 [article_title] => Przedsiębiorcy cenią leasing [article_intro] => Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na leasing. W ubiegłym roku sfinansowano w ten sposób inwestycje warte blisko 50 mld zł. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => Szacunki ZPL wskazują na to, że w Polsce z usług firm leasingowych korzysta około 500 tys. firm. [secret] => scrtk36d0add24f9fff85984b928c1b70bd19 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => przedsiebiorcy-cenia-leasing [article_title_striped] => Przedsiębiorcy cenią leasing [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Według danych Związku Polskiego Leasingu, zainteresowanie tą formą dofinansowania w biznesie rośnie z roku na rok. Z podsumowania 2015 r. wynika, że dynamika rynku leasingu rok do roku wyniosła 16,3 proc.
– Branża leasingowa na przestrzeni lat stała się kluczowym źródłem, finansującym potrzeby inwestycyjne polskich przedsiębiorców, napędzających rozwój gospodarczy kraju – mówi Wojciech Rybak, przewodniczący Komitetu Wykonawczego ZPL. – W 2015 r. udzieliliśmy łącznego finansowania o wartości niemal 50 mld zł, podczas gdy rok wcześniej leasingodawcy sfinansowali przedmioty o wartości 42,8 mld zł. W kolejnych latach prognozujemy dalszy wzrost w branży.

Mali biorą więcej

Szacunki ZPL wskazują na to, że w Polsce z usług firm leasingowych korzysta około 500 tys. firm, przy czym kluczowym odbiorcą finansowania, udzielanego przez polskich leasingodawców, są firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
– Dla firm z sektora MMŚP leasing, z uwagi na uproszczone procedury i minimalne oczekiwania dotyczące zabezpieczenia transakcji, jest najważniejszą formą finansowania inwestycji. Potwierdzają to dane Komisji Europejskiej, która w swoim cyklicznym badaniu pyta przedsiębiorców z 28 krajów m.in. o to, czy finansowanie leasingiem jest istotne w działalności ich firm. Pod koniec ubiegłego roku 57 proc. polskich przedsiębiorców zadeklarowało, że leasing jest lub będzie dla nich istotnym źródłem finansowania. Plasuje to Polskę na trzecim miejscu, po Finlandii i Niemczech Co trzeci polski przedsiębiorca zadeklarował, że korzystał w ostatnich sześciu miesiącach z leasingu – dodaje Mieczysław Woźniak, wiceprzewodniczący Komitetu Wykonawczego ZPL, dyrektor zarządu Leaseurope.

Najczęściej przedsiębiorcy leasingują samochody: osobowe, dostawcze i ciężarowe do 3,5 tony. To 37,5 proc. wszystkich inwestycji. Prawie 32 proc. umów leasingowych dotyczyło maszyn i urządzeń (w tym IT), a 27 proc. środków transportu ciężkiego (m.in. ciągników siodłowych, naczep, autobusów).

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /moja-firma/9592/przedsiebiorcy-cenia-leasing/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78370 [country_item] => pl [description] => Szacunki ZPL wskazują na to, że w Polsce z usług firm leasingowych korzysta około 500 tys. firm. [path] => d3c/a2a/leasing-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 266 [itemserver_id] => 32185 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78406 [country_item] => pl [description] => Szacunki ZPL wskazują na to, że w Polsce z usług firm leasingowych korzysta około 500 tys. firm. [path] => 84b/ea1/leasing-z.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 32186 ) ) ) [og_image] => d3c/a2a/leasing-t.jpg [article_date_formated] => 31.01.2016 [article_day] => Niedziela [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78370 [country_item] => pl [description] => Szacunki ZPL wskazują na to, że w Polsce z usług firm leasingowych korzysta około 500 tys. firm. [path] => d3c/a2a/leasing-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 266 [itemserver_id] => 32185 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78370 [country_item] => pl [description] => Szacunki ZPL wskazują na to, że w Polsce z usług firm leasingowych korzysta około 500 tys. firm. [path] => d3c/a2a/leasing-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 266 [itemserver_id] => 32185 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Przedsiębiorcy cenią leasing

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według danych Związku Polskiego Leasingu, zainteresowanie tą formą dofinansowania w biznesie rośnie z roku na rok. Z podsumowania 2015 r. wynika, że dynamika rynku leasingu rok do roku wyniosła 16,3 proc.
– Branża leasingowa na przestrzeni lat stała się kluczowym źródłem, finansującym potrzeby inwestycyjne polskich przedsiębiorców, napędzających rozwój gospodarczy kraju – mówi Wojciech Rybak, przewodniczący Komitetu Wykonawczego ZPL. – W 2015 r. udzieliliśmy łącznego finansowania o wartości niemal 50 mld zł, podczas gdy rok wcześniej leasingodawcy sfinansowali przedmioty o wartości 42,8 mld zł. W kolejnych latach prognozujemy dalszy wzrost w branży.

Mali biorą więcej

Szacunki ZPL wskazują na to, że w Polsce z usług firm leasingowych korzysta około 500 tys. firm, przy czym kluczowym odbiorcą finansowania, udzielanego przez polskich leasingodawców, są firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
– Dla firm z sektora MMŚP leasing, z uwagi na uproszczone procedury i minimalne oczekiwania dotyczące zabezpieczenia transakcji, jest najważniejszą formą finansowania inwestycji. Potwierdzają to dane Komisji Europejskiej, która w swoim cyklicznym badaniu pyta przedsiębiorców z 28 krajów m.in. o to, czy finansowanie leasingiem jest istotne w działalności ich firm. Pod koniec ubiegłego roku 57 proc. polskich przedsiębiorców zadeklarowało, że leasing jest lub będzie dla nich istotnym źródłem finansowania. Plasuje to Polskę na trzecim miejscu, po Finlandii i Niemczech Co trzeci polski przedsiębiorca zadeklarował, że korzystał w ostatnich sześciu miesiącach z leasingu – dodaje Mieczysław Woźniak, wiceprzewodniczący Komitetu Wykonawczego ZPL, dyrektor zarządu Leaseurope.

Najczęściej przedsiębiorcy leasingują samochody: osobowe, dostawcze i ciężarowe do 3,5 tony. To 37,5 proc. wszystkich inwestycji. Prawie 32 proc. umów leasingowych dotyczyło maszyn i urządzeń (w tym IT), a 27 proc. środków transportu ciężkiego (m.in. ciągników siodłowych, naczep, autobusów).

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €