Wczasy z przeglądarki
Turyści szukają ofert przede wszystkim w internecie, więc niedociągnięcia w wirtualnej prezentacji oferty to dla touroperatorów biznesowe samobójstwo. Na szczęście z pomocą przychodzą im nowoczesne technologie.
Polacy rozpoczynają poszukiwania ofert wyjazdów w internecie. Zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi coraz częściej korzystają z propozycji zawartych w przekazie reklamowym, jeśli są one dostosowane do ich indywidualnych preferencji.
– Dopasowanie reklamy pod kątem zainteresowań danej osoby, a także przyznanie dodatkowych benefitów (np. zniżki, promocje itp.) sprawiają, że aż 59 proc. badanych deklaruje większą chęć skorzystania z takiej oferty – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor agencji reklamy internetowej Sociomantic Labs.
Dzięki reklamie osobistej liczba transakcji zawieranych za pośrednictwem internetowej porównywarki Travelplanet.pl wzrosła w pierwszym kwartale 2014 roku trzykrotnie. Dodatkowo, oferty przygotowane w oparciu o zaawansowaną analizę danych spowodowały zmniejszenie o 40 proc. kosztu pozyskania nowego klienta.
W sukurs przedsiębiorcom z branży turystycznej przychodzą też twórcy aplikacji internetowej Magello, umożliwiającej kontrolowanie i planowanie imprez turystycznych. Dzięki niej mniejsi touroperatorzy mogą konkurować z największymi bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów na pisane na zamówienie programy. Użytkownicy Magello mogą za pośrednictwem aplikacji dodawać i opisywać swoje imprezy, a także kontrolować płatności dokonywane przez klientów.
– Od początku stawialiśmy na to, żeby serwis był intuicyjny, ale jednocześnie stanowił kompleksowe narzędzie – mówi Michał Piórkowski, pomysłodawca i autor serwisu. – Narzędzie, które pozwoli również na możliwie najszersze umożliwienie klientowi biura skorzystania ze wszystkich opcji dostępnych przy wyborze oferty. Podczas naszych prac operatorzy turystyczni często skarżyli się na opóźnienia w płatnościach. Ten problem również rozwiązaliśmy: klient może dokonać płatności lub przedpłacić zaliczkę, jeżeli uznamy, że to jest warunkiem przygotowania wyjazdu w takiej, czy innej formie.
Korzystanie z aplikacji nie wymaga zakupu specjalistycznego sprzętu – wystarczy komputer podłączony do internetu.
– Oprogramowanie działa dokładnie tak, jak e-mail. Czyli bez względu na to, gdzie jesteśmy, możemy z niego korzystać, jeżeli tylko mamy dostęp do internetu. Operator turystyczny ma zdalny dostęp do programu i możliwość wykorzystania pełnej funkcjonalności z każdego miejsca, w którym akurat się znajduje – mówi Michał Piórkowski. – Takie rozwiązania zwalniają z konieczności zatrudniania wąskiej grupy specjalistów, na co małych i średnich operatorów turystycznych po prostu nie było stać. Często odbijało się to na jakości imprez. Bo jak dopilnować wszystkiego, skoro organizacja wymagała notatek, teczek, arkuszy kalkulacyjnych – i jak na złość każdy związany z wyjazdem dokument leżał w innym miejscu? – tłumaczy Piórkowski.
Rozwiązania typu SaaS, czyli Software as a Service – oprogramowanie jako usługa, powoli zdobywają popularność na polskim rynku turystycznym. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą pozwolić sobie na pochylenie się z większą troską nad kwestiami wzbogacania oferty, czy lepszej promocji swoich usług. Resztę załatwi za nich technologia.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

