Wczasy z przeglądarki

Turyści szukają ofert przede wszystkim w internecie, więc niedociągnięcia w wirtualnej prezentacji oferty to dla touroperatorów biznesowe samobójstwo. Na szczęście z pomocą przychodzą im nowoczesne technologie.
Polacy rozpoczynają poszukiwania ofert wyjazdów w internecie. Zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi coraz częściej korzystają z propozycji zawartych w przekazie reklamowym, jeśli są one dostosowane do ich indywidualnych preferencji.
– Dopasowanie reklamy pod kątem zainteresowań danej osoby, a także przyznanie dodatkowych benefitów (np. zniżki, promocje itp.) sprawiają, że aż 59 proc. badanych deklaruje większą chęć skorzystania z takiej oferty – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor agencji reklamy internetowej Sociomantic Labs.
Dzięki reklamie osobistej liczba transakcji zawieranych za pośrednictwem internetowej porównywarki Travelplanet.pl wzrosła w pierwszym kwartale 2014 roku trzykrotnie. Dodatkowo, oferty przygotowane w oparciu o zaawansowaną analizę danych spowodowały zmniejszenie o 40 proc. kosztu pozyskania nowego klienta.
W sukurs przedsiębiorcom z branży turystycznej przychodzą też twórcy aplikacji internetowej Magello, umożliwiającej kontrolowanie i planowanie imprez turystycznych. Dzięki niej mniejsi touroperatorzy mogą konkurować z największymi bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów na pisane na zamówienie programy. Użytkownicy Magello mogą za pośrednictwem aplikacji dodawać i opisywać swoje imprezy, a także kontrolować płatności dokonywane przez klientów.
– Od początku stawialiśmy na to, żeby serwis był intuicyjny, ale jednocześnie stanowił kompleksowe narzędzie – mówi Michał Piórkowski, pomysłodawca i autor serwisu. – Narzędzie, które pozwoli również na możliwie najszersze umożliwienie klientowi biura skorzystania ze wszystkich opcji dostępnych przy wyborze oferty. Podczas naszych prac operatorzy turystyczni często skarżyli się na opóźnienia w płatnościach. Ten problem również rozwiązaliśmy: klient może dokonać płatności lub przedpłacić zaliczkę, jeżeli uznamy, że to jest warunkiem przygotowania wyjazdu w takiej, czy innej formie.
Korzystanie z aplikacji nie wymaga zakupu specjalistycznego sprzętu – wystarczy komputer podłączony do internetu.
– Oprogramowanie działa dokładnie tak, jak e-mail. Czyli bez względu na to, gdzie jesteśmy, możemy z niego korzystać, jeżeli tylko mamy dostęp do internetu. Operator turystyczny ma zdalny dostęp do programu i możliwość wykorzystania pełnej funkcjonalności z każdego miejsca, w którym akurat się znajduje – mówi Michał Piórkowski. – Takie rozwiązania zwalniają z konieczności zatrudniania wąskiej grupy specjalistów, na co małych i średnich operatorów turystycznych po prostu nie było stać. Często odbijało się to na jakości imprez. Bo jak dopilnować wszystkiego, skoro organizacja wymagała notatek, teczek, arkuszy kalkulacyjnych – i jak na złość każdy związany z wyjazdem dokument leżał w innym miejscu? – tłumaczy Piórkowski.
Rozwiązania typu SaaS, czyli Software as a Service – oprogramowanie jako usługa, powoli zdobywają popularność na polskim rynku turystycznym. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą pozwolić sobie na pochylenie się z większą troską nad kwestiami wzbogacania oferty, czy lepszej promocji swoich usług. Resztę załatwi za nich technologia.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej