Array ( [article] => Array ( [pid] => 40611 [country] => pl [article_id] => 9420 [article_date] => 2015-09-22 [articletype_id] => 46 [article_title] => Dobry start to gwarancja sukcesu [article_intro] => Istnieje zasada: 80 proc. twojego sukcesu zależy od tego, co robisz w ciągu pierwszych 20 proc. czasu pracy. Sprawdź, jak najlepiej wykorzystać pierwsze godziny. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => Pierwsza godzina w pracy może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi. [secret] => scrtk03dd3e2bfd0fa195402aff1afc697142 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => dobry-start-to-gwarancja-sukcesu [article_title_striped] => Dobry start to gwarancja sukcesu [dir] => my-company [article_text_photo] =>

– Z moich licznych rozmów z przedstawicielami różnych zawodów, ale szczególnie tych powiązanych z finansami, wynika, że niezwykle ważne z punktu widzenia sukcesów w pracy jest to, w jaki sposób zaczyna się dzień – przekonuje Dan Richards, specjalista ds. motywacji w biznesie, autor bestsellera „Getting Clients, Keeping Clients”, który prowadzi swoją stronę danrichards.com.

Poniekąd zgadza się z jego podejściem wielka instytucja finansowa – bank Merrill Lynch, która zaleciła ostatnio swoim pracownikom wdrożenie planu 15-85: pierwsze 15 proc. czasu spędzonego w pracy powinno być jak najwyższej jakości, bo determinuje 85 proc. efektów.

Czemu pierwsze momenty pracy są tak ważne?
– Pierwsza godzina może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi – uważa Richards.

W jaki sposób powinno się więc wykorzystać tę pierwszą godzinę pracy? Richards przyznaje, że są różne podejścia. Wiele z nich jest stosowanych przez klientów Richardsa, bądź przez znane ze świata biznesu osoby.

Znajdź swój sposób

Oto kilka sposobów na dobrą organizację pierwszych godzin pracy:

1. Trzy ważne pytania – tuż po wejściu do biura należy sobie zadać trzy ważne pytania:

- czy są jakieś fakty i sprawy, o których trzeba poinformować współpracowników, szefa, podwładnych?

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

- co jest najbardziej optymistycznym faktem z wczoraj?

- co jest najważniejszą rzeczą (sprawą), jaką trzeba załatwić dziś?

2. Substytut stania w korkach – jeśli istnieje taka możliwość, zamiast stać w porannych korkach, lepiej zostać na dwie pierwsze godziny pracy w domu i usiąść do odpisywania na maile i wykonywania ważnych telefonów;

3. Składanie życzeń – warto z samego rana dzwonić do tych ważnych w naszym życiu zawodowym osób, które mają urodziny (nawet, jeśli tylko zostawimy wiadomość na poczcie głosowej, to i tak zostaniemy pozytywnie zapamiętani);

4. Taśmy motywacyjne – niektórzy ludzie już w czasie drogi do pracy rozpoczynają tak naprawdę pracę, odsłuchując taśmy motywacyjne z wypowiedziami np. mistrzów olimpijskich w różnych dyscyplinach sportowych;

5. Pięć celów – każdego dnia należy na samym początku pracy zrewidować listę 5 najważniejszych celów zawodowych na najbliższy kwartał i zadać sobie pytania: czy te cele są wciąż aktualne? Co mogę dziś zrobić, by przybliżyć się do realizacji jednego z nich?

6. Metoda Bloomberga – miliarder Michael Bloomberg uważa, że na początku dnia pracy należy ustalić, co jest najważniejszą i najtrudniejszą rzeczą do wykonania danego dnia i spróbować się z nią od razu zmierzyć (jeśli tak nie postąpimy, będzie ona nad nami wisiała jak burzowa chmura, wprowadzając niepokój, wysysając z nas energię i entuzjazm).

7. Poranek bez e-maili – to metoda na dobre rozpoczęcie dnia praktykowana m.in. przez Davida Karpa, założyciela serwisu Tumblr („Rano trzeba się skupić na ważnych sprawach, a jeśli ktoś ma ważną i pilną sprawę – zadzwoni” – przekonuje Karp).

8. Podziękowania – Tony Robbins, inny ekspert ds. sukcesu, uważa, że dzień należy rozpocząć od podziękowań za wszystko, co się ma, ale też od wyobrażenia sobie wszystkiego, co chciałoby się mieć w przyszłości.

9. Zjedz żabę – podejście mówcy motywacyjnego Briana Tracy’ego, bliźniaczo podobne do podejścia Bloomberga: należy z samego rana zająć się najtrudniejszym problemem, potem – niezależnie od rezultatu – wszystko inne będzie już łatwiejsze i przyjemniejsze.

10. Obsługa klienta, głupcze – założyciel Craigslist, Craig Newmark, zaczyna każdy dzień od godzinnego przeglądu listy skarg, zażaleń i zapytań, jakie nadeszły dnia poprzedniego od klientów jego firmy: „Ta czynność zakotwicza mnie i mój biznes w twardej rzeczywistości” – uważa Newmark.

Warto również pamiętać, by podczas pierwszej godziny pracy wykonać niektóre trywialne, ale niezwykle ważne czynności: zerknąć w terminarz (czy przypadkiem nie mamy ważnego spotkania o 13:00?) oraz sprzątnąć biurko (porządek w miejscu pracy nie tylko ułatwia wykonywanie czynności zawodowych, ale i poprawia samopoczucie).
– Nie ma jednej, uniwersalnej dla każdego recepty na pierwszą udaną i efektywną godzinę w pracy. Ważne jest jednak, by odkryć właściwe sobie dobre otwarcie, które daje „kopa” na resztę dnie i regularnie je stosować – podkreśla Dan Richards.

Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 187 [author_pid] => 990 [author_name] => Kancelaria Prawna Skarbiec [authortype_id] => 3 [author_info] => [author_position] => [author_email] => sekretariat@kancelaria-skarbiec.pl [author_profile] => [display_author] => 0 [author_type] => firmy [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 115507 [itemserver_id] => 37918 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => 9bb/c82/skarbiec_logo_225x300.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => kancelaria-prawna-skarbiec ) ) [link] => /moja-firma/9420/dobry-start-to-gwarancja-sukcesu/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => styl [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 13 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => styl ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 75500 [country_item] => pl [description] => Pierwsza godzina w pracy może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi. [path] => 9ae/a7a/biuro-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 30915 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 75535 [country_item] => pl [description] => Pierwsza godzina w pracy może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi. [path] => d50/147/biuro-z-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 30916 ) ) ) [og_image] => 9ae/a7a/biuro-t.jpg [article_date_formated] => 22.09.2015 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 75500 [country_item] => pl [description] => Pierwsza godzina w pracy może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi. [path] => 9ae/a7a/biuro-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 30915 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 75500 [country_item] => pl [description] => Pierwsza godzina w pracy może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi. [path] => 9ae/a7a/biuro-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 30915 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Dobry start to gwarancja sukcesu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

– Z moich licznych rozmów z przedstawicielami różnych zawodów, ale szczególnie tych powiązanych z finansami, wynika, że niezwykle ważne z punktu widzenia sukcesów w pracy jest to, w jaki sposób zaczyna się dzień – przekonuje Dan Richards, specjalista ds. motywacji w biznesie, autor bestsellera „Getting Clients, Keeping Clients”, który prowadzi swoją stronę danrichards.com.

Poniekąd zgadza się z jego podejściem wielka instytucja finansowa – bank Merrill Lynch, która zaleciła ostatnio swoim pracownikom wdrożenie planu 15-85: pierwsze 15 proc. czasu spędzonego w pracy powinno być jak najwyższej jakości, bo determinuje 85 proc. efektów.

Czemu pierwsze momenty pracy są tak ważne?
– Pierwsza godzina może podnieść pewność siebie i rozbudzić entuzjazm na resztę dnia, albo może sprawić, że będziesz miał poczucie ciągnięcia za sobą wielkiego kamienia, uwiązanego do szyi – uważa Richards.

W jaki sposób powinno się więc wykorzystać tę pierwszą godzinę pracy? Richards przyznaje, że są różne podejścia. Wiele z nich jest stosowanych przez klientów Richardsa, bądź przez znane ze świata biznesu osoby.

Znajdź swój sposób

Oto kilka sposobów na dobrą organizację pierwszych godzin pracy:

1. Trzy ważne pytania – tuż po wejściu do biura należy sobie zadać trzy ważne pytania:

- czy są jakieś fakty i sprawy, o których trzeba poinformować współpracowników, szefa, podwładnych?

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

- co jest najbardziej optymistycznym faktem z wczoraj?

- co jest najważniejszą rzeczą (sprawą), jaką trzeba załatwić dziś?

2. Substytut stania w korkach – jeśli istnieje taka możliwość, zamiast stać w porannych korkach, lepiej zostać na dwie pierwsze godziny pracy w domu i usiąść do odpisywania na maile i wykonywania ważnych telefonów;

3. Składanie życzeń – warto z samego rana dzwonić do tych ważnych w naszym życiu zawodowym osób, które mają urodziny (nawet, jeśli tylko zostawimy wiadomość na poczcie głosowej, to i tak zostaniemy pozytywnie zapamiętani);

4. Taśmy motywacyjne – niektórzy ludzie już w czasie drogi do pracy rozpoczynają tak naprawdę pracę, odsłuchując taśmy motywacyjne z wypowiedziami np. mistrzów olimpijskich w różnych dyscyplinach sportowych;

5. Pięć celów – każdego dnia należy na samym początku pracy zrewidować listę 5 najważniejszych celów zawodowych na najbliższy kwartał i zadać sobie pytania: czy te cele są wciąż aktualne? Co mogę dziś zrobić, by przybliżyć się do realizacji jednego z nich?

6. Metoda Bloomberga – miliarder Michael Bloomberg uważa, że na początku dnia pracy należy ustalić, co jest najważniejszą i najtrudniejszą rzeczą do wykonania danego dnia i spróbować się z nią od razu zmierzyć (jeśli tak nie postąpimy, będzie ona nad nami wisiała jak burzowa chmura, wprowadzając niepokój, wysysając z nas energię i entuzjazm).

7. Poranek bez e-maili – to metoda na dobre rozpoczęcie dnia praktykowana m.in. przez Davida Karpa, założyciela serwisu Tumblr („Rano trzeba się skupić na ważnych sprawach, a jeśli ktoś ma ważną i pilną sprawę – zadzwoni” – przekonuje Karp).

8. Podziękowania – Tony Robbins, inny ekspert ds. sukcesu, uważa, że dzień należy rozpocząć od podziękowań za wszystko, co się ma, ale też od wyobrażenia sobie wszystkiego, co chciałoby się mieć w przyszłości.

9. Zjedz żabę – podejście mówcy motywacyjnego Briana Tracy’ego, bliźniaczo podobne do podejścia Bloomberga: należy z samego rana zająć się najtrudniejszym problemem, potem – niezależnie od rezultatu – wszystko inne będzie już łatwiejsze i przyjemniejsze.

10. Obsługa klienta, głupcze – założyciel Craigslist, Craig Newmark, zaczyna każdy dzień od godzinnego przeglądu listy skarg, zażaleń i zapytań, jakie nadeszły dnia poprzedniego od klientów jego firmy: „Ta czynność zakotwicza mnie i mój biznes w twardej rzeczywistości” – uważa Newmark.

Warto również pamiętać, by podczas pierwszej godziny pracy wykonać niektóre trywialne, ale niezwykle ważne czynności: zerknąć w terminarz (czy przypadkiem nie mamy ważnego spotkania o 13:00?) oraz sprzątnąć biurko (porządek w miejscu pracy nie tylko ułatwia wykonywanie czynności zawodowych, ale i poprawia samopoczucie).
– Nie ma jednej, uniwersalnej dla każdego recepty na pierwszą udaną i efektywną godzinę w pracy. Ważne jest jednak, by odkryć właściwe sobie dobre otwarcie, które daje „kopa” na resztę dnie i regularnie je stosować – podkreśla Dan Richards.

Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €