Jaka reklama się opłaca?
Gdzie warto się reklamować? W internecie, w prasie, w kinie? Wszystko zależy od wieku odbiorcy.
Ze zrealizowanego w styczniu 2015 roku przez IRCenter raportu „Badanie zaufania do źródeł reklamy” wynika, że spośród źródeł reklamy, największym zaufaniem darzymy rekomendacje znajomych (64 proc.), najmniejszym zaś mailingi z reklamami (8 proc.). Zaufanie do różnorodnych form reklamy jest jednak odmienne w zależności od wieku.
- Sprawdziliśmy, które spośród 12 wybranych form reklamy wzbudzają zaufanie poszczególnych grup wiekowych. Dzięki temu możemy określić, kto zaufa przekazowi nadanemu w kinie i kto przychylnie spojrzy na markę sponsorującą np. wydarzenie sportowe, a do jakich odbiorców zaadresować mailing. To cenne informacje z punktu widzenia klientów i reklamodawców – mówi Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter.
Młodzież w wieku studenckim (do 24 roku życia), częściej niż inne grupy deklarują zaufanie do reklam na ekranie – zarówno w telewizji, jak i w internecie czy w kinie przed seansem. Grupa ta jest także bardziej przychylna bilbordom na mieście. Młodzi są również najlepszymi odbiorcami sponsoringu wydarzeń oraz informacji, które znajdują na forach internetowych. Być może dlatego, że często rozmawiają w tej przestrzeni z tymi samymi osobami przez dłuższy czas, poznając je bliżej i w konsekwencji budując wzajemne zaufanie.
Młodzi dorośli w wieku 25–34 lata zwracają się w stronę rekomendacji znajomych. To w ich przypadku wzajemne polecenia produktów mają największe znaczenie. W grupie tej wzrasta też znacząco zaufanie do stron producentów, z których młodzi dorośli czerpią wiarygodne ich zdaniem informacje. Grupa określana jako dorośli (35–44 lata), podobnie do młodych dorosłych, ma wyższy niż przeciętnie poziom zaufania do stron producentów. Wyróżnia ich natomiast przede wszystkim rosnące zaufanie do artykułów w prasie. Z kolei poniżej średniej spada w tej grupie zaufanie do reklam w telewizji i w kinie.
W przypadku osób dojrzałych wiekiem (45–55 lat) jeszcze silniej zyskują na znaczeniu artykuły w prasie. Co charakterystyczne, osoby te są najbardziej pozytywnie nastawione do programów z produktami lokowanymi. Tego typu reklamy cieszą się również zaufaniem najstarszej przebadanej grupy wiekowej (+55 lat). W ich przypadku wzrasta także znaczenie prasy – osoby te cenią sobie zarówno artykuły jak i reklamy, które znajdą w gazetach.
- Badanie pozwoliło zaobserwować ogólny trend, zgodnie z którym młodsi konsumenci są bardziej ufni w stosunku do reklam powiązanych z nowymi technologiami jak internet, mailing, czy reklama w kinie, zaś u starszych większe zaufanie budzą prasa i programy z produktami lokowanymi – podsumowuje Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

