Konferencja na medal
Firmy organizujące konferencje i szkolenia mogą przebierać spośród tysięcy ofert. Sprawdziliśmy, co decyduje o wyborze danego obiektu.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego na rynku działa ponad 3,6 tys. obiektów szkoleniowych. Konkurencja każdego roku staje się coraz większa, dlatego potrzebna jest promocja. Przeważa reklama w internecie, szczególnie zgłoszenie obiektu do bazy systemów rezerwacyjnych, takich jak booking.com czy hrs.pl. Nieocenione są pozytywne rekomendacje dotychczasowych klientów. To jednak nie wystarczy. Właściciele sal szkoleniowych i konferencyjnych inwestują w coraz lepsze wyposażone, a także poszerzają swoją ofertę o nowe usługi, np. SPA, saunę, kręgielnię w celu przyciągnięcia klientów. Na podstawie raportu opracowanego m.in. przez portal salebiznesowe.pl dowiadujemy się, jak odnaleźć się na tym konkurencyjnym rynku.
Większość szkoleń i konferencji organizowanych jest przez małe i duże przedsiębiorstwa (27 proc.). Najczęściej są to firmy zajmujące się usługami finansowymi (53 proc.) oraz edukacją (49 proc.). Istotnym przedsięwzięciem jest zainwestowanie w sprzęt audiowizualny, WiFi oraz miejsca do spędzenia wolnego czasu. Jest to związane z faktem, że wynajmujący chcieliby, aby zaproszeni przez nich goście mogli zintegrować się, na przykład w ogródku z grillem lub przy karaoke albo zrelaksować w strefie SPA. Dla 51 proc. respondentów decydująca jest lokalizacja. Firmy wybierają miejsca ulokowane w województwie, z którego pochodzą. Jednak w przypadku słabo rozwiniętej infrastruktury, decydują się na inne części Polski. Wynika to raczej ze względów prestiżowych. Wtedy odległość nie odgrywa już takiego znaczenia. Przy tak dużej konkurencji jednym z głównych powodów wyboru danego miejsca są koszty. Najczęściej proponowaną ceną organizacji szkolenia jest ta w przedziale od 2 do 4 tys. zł, natomiast organizacja konferencji to koszt 5-10 tys. zł.
W krakowskim hotelu Krakus za 4 godziny wynajmu sali konferencyjnej zapłacimy 200 zł. W cenę wynajmu wliczony jest ekran oraz flipchart. Jeśli jednak chcemy skorzystać z rzutnika multimedialnego, musimy za niego dopłacić 150 zł. Z badania wynika, że firmy zwracają też uwagę na liczbę sal dostępnych w obiekcie. Wzrósł odsetek preferowanej liczby sal z 1-2 do 3-4. Ponad 40 proc. ankietowanych odpowiedziało, że najczęściej organizuje konferencje na 30 osób. Właściciele firm najczęściej na organizację konferencji, szkoleń i targów decydują się w okresie między wrześniem a październikiem oraz między marcem a czerwcem. Natomiast preferowane dni to wtorki, środy lub czwartki.
(an)
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


