Jakie wrażenie, taki kontrakt

Pierwsze wrażenie trwa kilka sekund. Musimy zwrócić uwagę na cztery szczegóły, dzięki którym zostaniemy lepiej odebrani.
Umysł człowieka dokonuje oceny innych ludzi na podstawie niewielkiej ilości informacji, które otrzyma w ciągu czterech sekund od zetknięcia się z drugą osobą. Ocena ta opiera się głównie na emocjach i wrażeniach wzrokowych, a nie na skomplikowanym procesie analizy racjonalnej, dlatego też szczególnie należy zadbać o podstawowe elementy wpływające na pierwsze wrażenie, takie jak: ubiór, uczesanie, makijaż.
W biznesie istnieje etykieta dotycząca stroju, zwana dress codem. Zawiera ona zbiór zasad, których powinniśmy przestrzegać, chcąc wyglądać profesjonalnie. Najważniejsze z nich to:
1. Prostota. W świecie biznesu wyglądem budowany jest nie tylko osobisty autorytet, lecz także wizerunek całej firmy, nie ma tam więc miejsca na nonszalancję czy ekstrawagancję. Należy być zadbanym, schludnym i eleganckim.
2. Dla panów obowiązującym strojem biznesowym jest oczywiście garnitur, dla kobiety kostium. Panie powinny nosić buty na niezbyt wysokim obcasie, zakrywające palce u stóp. Należy przestrzegać noszenia gładkich rajstop – niestety nawet w upały.
3. Bardzo ważne są także kolory. Bez względu na osobiste preferencje, powinny być one – mówiąc najprościej – stonowane. Najlepiej widziane są odcienie czerni, granatu i szarości.
4. Dodatki. Według zasad dress code'u jedyną dopuszczalną biżuterią dla panów są obrączka i zegarek. Dla pań etykieta jest nieco bardziej łaskawa i dopuszcza jeden pierścionek oprócz obrączki, komplet delikatnej biżuterii lub do wyboru: kolczyki albo naszyjnik, jeżeli nie należą do zestawu.
– Jeśli zależy nam na zrobieniu odpowiedniego wrażenia, musimy być perfekcyjnie przygotowani do rozmowy pod względem merytorycznym, posiadać wszelkie informacje, które mogą interesować współrozmówcę. Bardzo dobrze wyglądają także wszelkie materiały na piśmie: obrazki czy wykresy, krótkie notatki, które będziemy mogli podarować partnerowi spotkania. Dzięki temu zyskamy w jego oczach wizerunek osoby profesjonalnej, kompetentnej i pracowitej, a także wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom rozmówcy. To niezwykle istotne w budowaniu wizerunku i podstaw do dalszej współpracy – zaznacza Małgorzata Fic, trener Avenhansen.
Małgorzata Milewska
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej