Bank bez bankiera

Samoobsługowe oddziały banków to nowość, która dotarła już do Polski.
Idea wprowadzenia samoobsługowych oddziałów bankowych wywodzi się z Azji i tam też rozwiązania te były wypracowywane i wprowadzane w ramach implementacji testowych. Stosunkowo niedawno, bo dopiero pod koniec zeszłego roku, samoobsługowe centra obsługi bankowej wprowadzono premierowo także w Europie. Po raz pierwszy na naszym kontynencie zastosował je niemiecki Commerzbank w swoim berlińskim oddziale zlokalizowanym na Uhlandstarsse.
Ważną cechą funkcjonalności samoobsługowych oddziałów bankowych jest możliwość nawiązania wideorozmowy z pracownikiem biura obsługi klienta banku. Ten w ramach samoobsługi nie jest więc pozostawiony samemu sobie, a może liczyć na wsparcie doradcy, którego obserwuje na ekranie urządzenia. Największą zaletą samoobsługowych centrów z perspektywy klienta jest zwiększona dostępność do systemów/specjalistów banku – pilotażowy oddział Commerzbanku dostępny jest np. w trybie 24/7. Na implementacji bezzałogowego oddziału zyskuje oczywiście także sam bank, który redukuje koszty zatrudnienia czy wynajmu powierzchni wymaganej przy tradycyjnych placówkach, a jednocześnie oferuje klientom tę samą (lub nawet szerszą) paletę usług.
Samoobsługa nad Wisłą
Pionierem w obszarze implementacji samoobsługowego oddziału w Polsce jest Getin Bank, który udostępnił urządzenie w warszawskiej galerii handlowej Złote Tarasy. Samoobsługowy oddział Getin Point pozwala m.in. na złożenie wniosku o produkt bankowy, założenie rachunku osobistego oraz wyrobienie karty, która jest od razu wydawana klientowi, założenie lokaty, dokonanie przelewu, wpłatę gotówki, a także oczywiście kontrolę stanu środków na rachunku. Wart podkreślenia jest również fakt, że przy wdrożeniu zadbano również o bezpieczeństwo klienta korzystającego z samoobsługowej formy współpracy z bankiem. Getin Point wyposażony jest bowiem m.in. w system biometrii Finger Vein, który identyfikuje klienta dzięki unikalnej strukturze ułożenia naczyń krwionośnych palca, przy czym weryfikacja klienta może odbywać się również z wykorzystaniem skanera dowodów.
- Uruchamiając pierwszy samoobsługowy oddział Getin Banku po raz kolejny zaskakujemy nowoczesnym podejściem do bankowości. Nie rezygnujemy z tradycyjnych placówek, ale oferujemy alternatywne rozwiązanie, które umożliwia Klientom samodzielne wykorzystanie funkcjonalności stacjonarnego oddziału. Rozwój i popularyzacja technologii samoobsługowych to trend przyszłości. Wprowadzając Getin Point, udostępniamy klientom kolejne unikalne rozwiązanie na rynku usług finansowych i tym samym realizujemy złożoną im rok temu obietnicę Getin UP – mówi Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Bank.
Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej