Tajemniczy klient online

Dbanie o standardy w sklepach sieciowych nie jest łatwe, ale konieczne dla utrzymania starych i pozyskania nowych klientów.
Klient nasz pan - to dewiza każdego dobrego sprzedawcy. W jej realizacji pomaga aplikacja TakeTask. Jest to narzędzie, dzięki któremu użytkownik smartfona wciela się w rolę zawodowego „tajemniczego klienta”, sprawdzając jakość udzielanych usług i otrzymując za to wynagrodzenie. Aplikacja funkcjonuje na zasadzie crowdsourcingu, czyli zlecania zadań szerokiej grupie osób. Użytkownicy aplikacji otrzymują zlecenia do wykonania w okolicy, gdzie przebywają.
Żeby zostać agentem TakeTask wystarczy posiadać smartfon z systemem android i pobrać aplikację z internetu. Konsument podaje przy tym informacje tworzące jego profil, który pozwala dopasować do niego konkretne zlecenia. Koszty badania zależą od jego rodzaju, ponosi je firma zlecająca, ale z konsumentami rozlicza się bezpośrednio TakeTask, przelewając środki na konto agenta. Zazwyczaj stawka za informacje z jednego sklepu wynosi kilkanaście złotych.
Zleceniodawcy to najczęściej podmioty branży handlowej. Jak mówi Tomasz Rogalski, prezes zarządu TakeTask, aplikacja zapewnia bezpośredni kontakt z konsumentem. – Możliwe jest uchwycenie jego opinii i doświadczenia w chwili zakupu produktu i w jego użyciu. Agenci to przecież sprofilowani konsumenci, dzięki czemu nasz klient może nawiązać dialog ze swoją grupą docelową.
Skorzystają franczyzodawcy
Narzędzie TakeTask jest atrakcyjne dla franczyzodawców, bo pomaga w weryfikacji standardów franczyzowych. Zaletą systemu jest jego ogólnopolski zasięg, dzięki czemu firma obsługuje np. sieć Odido liczącą ponad 1300 sklepów spożywczych. Agent sprawdza w sklepie ceny produktów, ekspozycję na półkach, dostępność promocji. Może także przeprowadzić audyt sklepu, kontrolę wystaw sklepowych czy badanie konkurencji. Agenci wcielają się w tajemniczych klientów, monitorując jakość usług, badają reklamy zewnętrzne i natężenie ruchu. Inną usługą jest mapowanie obszarów. Polega to na raportowaniu w swojej okolicy punktów poszukiwanych przez firmę – sklepów w pobliżu wyznaczonych lokalizacji lub kawiarni określonego formatu. Ułatwi to zleceniodawcy założyć konkurencyjną placówkę w danej okolicy, jeśli jest tam potencjał biznesowy.
Agenci dokumentują raporty zdjęciami, zaś TakeTask weryfikuje zgromadzone informacje przez lokalizację GPS, sprawdzanie zdjęć i wysyłanie do wybranych sklepów niezależnych audytorów. Za wykonanie badania agenci otrzymują punkty. Ich liczba wpływa na zasięg dalszych zleceń – doświadczony agent będzie miał dostęp do trudniejszych, ale lepiej płatnych zadań. Zleceniodawcy badania mogą posługiwać się nimi w negocjacjach z kontrahentami. Realizacja zlecenia trwa przeważnie kilka dni, samo badanie około 24 godziny. Zleceniodawca ma na bieżąco dostęp do wyników online.
- Take Task tworzyliśmy zarówno z myślą o firmach, dla których bieżące informacje z rynku stanowią podstawę rozwoju, jak również o konsumentach, którzy mogą zarobić w prosty i nieszablonowy sposób – mówi Piotr Rybiński, wiceprezes TakeTask.
(mbw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej