Inwestycja w nieruchomość lepsza od urlopu

Zamiast drogich wycieczek, wolą apartamenty w najpopularniejszych wakacyjnych kurortach. Mowa o osobach, które zarabiają na wynajmowaniu.
Trend kupowania wakacyjnych nieruchomości dotarł do Polski. Coraz więcej osób wychodzi z założenia, że bardziej opłacalny jest zakup wakacyjnej nieruchomości, niż inwestowanie każdego roku w wyjazd urlopowy. Kupno nieruchomości, zwłaszcza w egzotycznym kraju, jest także idealnym sposobem na podkreślenie posiadanej pozycji społecznej. Polacy rozglądają się za nieruchomościami na południu Polski, zwłaszcza w okolicy Zakopanego oraz na północy, u wybrzeży Morza Bałtyckiego. Nieliczni interesują się również nieruchomościami zagranicznymi w Europie, a także w Kanadzie, Hiszpanii, na Wyspach Kanaryjskich, Karaibach, czy na Hawajach. Gotowi są za nie zapłacić nawet kilkadziesiąt milionów złotych, pod warunkiem, że można z nich podziwiać przepiękne krajobrazy, a także z łatwością dostać się na plażę. Taka inwestycja jest z jednej strony spełnieniem marzeń, zademonstrowaniem zasobności portfela, z drugiej ma ukryty cel. Chodzi o zarabianie na wynajmowaniu zakupionego lokalu. Poza sezonem nieruchomość do wypoczynku wykorzystują jej właściciele, a w trakcie jego trwania turyści, którym lokal odnajmują.
- Obecnie znowu powraca pomysł kupowania mieszkań w celach inwestycyjnych, głównie w kontekście późniejszego wynajmu, rzadziej w celu zaspakajania własnych potrzeb mieszkaniowych. Sprzyja temu bogata oferta na rynku kredytów mieszkaniowych. Zaciągnięty na zakup kredyt hipoteczny może być spłacany ze środków pochodzących z najmu lokalu. Zakup ze środków własnych zwraca się już po kilkunastu latach. Biorąc pod uwagę dostępność ofert mieszkań w korzystnych cenach, bogatą ofertę kredytową, inwestowanie w nieruchomości wciąż jest opłacalne – Danuta Hanuszewska, pośrednik nieruchomości z Gdyni.
Tylko dla nielicznych
Kupno nieruchomości w najbardziej obleganych turystycznie miejscowościach wiąże się ze sporym kosztem.
- Ceny nieruchomości zabudowanej w Gdyni kształtują się od 500 tys. złotych, w najbardziej
prestiżowej dzielnicy Gdyni: Kamiennej Górze ceny osiągają poziom 5 mln złotych. Decyduje o tym
głównie lokalizacja, powierzchnia działki, budynku oraz stan techniczny. W lokalizacjach poza
miastem ceny są niższe – twierdzi Danuta Hanuszewska.
Z dala od miasta nieruchomości kupują osoby, które nie zamierzają wynajmować zakupionego lokalu, a wykorzystywać go jedynie dla swoich potrzeb. Wybierają najczęściej niewielkie działki z już postawionymi budynkami, które nie wymagają zbyt dużego wkładu pracy i pieniędzy. Osoby, którym zależy na częściowym zwrocie poniesionych kosztów lub zarabianiu na zakupionym lokalu, szukają nieruchomości w centrach miast lub w pobliżu największych turystycznych atrakcji. Taki lokal wykorzystują dla własnych potrzeb poza sezonem, a w czasie jego trwania, oddają go do dyspozycji turystów. Polaków coraz częściej kuszą także egzotyczne destynacje. Co ciekawe, ceny bardzo często są podobne, a w wielu przypadkach niekiedy nawet niższe w porównaniu do polskich cen nieruchomości. Jednak sam fakt zakupu lokalu w miejscu o ekskluzywnie i egzotycznie brzmiącej nazwie jest, jak mówi Piotr Droński z firmy Basztanieruchomości, „aktem biznesowej odwagi”.
– Za 4 tys. zł/m2 można kupić apartamenty na Florydzie, które, choć nie są zlokalizowane w pierwszej linii od plaży, to jeszcze kilka lat temu, przy cenie 9 tys. zł/m2, leżały poza zasięgiem możliwości finansowych wielu polskich klientów. Polacy kupujący nieruchomości poza granicami kraju to ludzie sukcesu, którzy pragną spróbować tego, o czym dotychczas mogli tylko pomarzyć, a przy tym, co dla nich ważne, zademonstrować swój status społeczny – mówi Piotr Droński.
Kancelaria Prawna Skarbiec Sp.K., która specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych

Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej