IT ułatwia życie

Drukarki, które działały w firmach jeszcze 10 lat temu niczym nie przypominają urządzeń stosowanych obecnie. Ich największą zaletą jest wielofunkcyjność.
Z badania przeprowadzonego przez PMR Publications wynika, że średnia liczba komputerów przypadająca na firmę z sektora MŚP w ciągu ostatnich dwóch lat pozostała praktycznie na tym samym poziomie. Zmieniły się natomiast proporcje na korzyść rozwiązań mobilnych. W 2010 roku udział urządzeń mobilnych wyniósł 27 proc., podczas gdy w 2012 r. wzrósł do 30 proc. Przeciętne przedsiębiorstwo w sektorze MŚP w Polsce posiada obecnie 10 komputerów stacjonarnych i 5 komputerów przenośnych. Ale to tylko podstawowe wyposażenie biura, które trzeba uzupełnić m.in. skanerem, drukarką, niszczarką i faxem. Wśród sprzętu dominują tzw. urządzenia wielofunkcyjne łączące w sobie możliwości kilku urządzeń. Dlatego HP, jeden z większych producentów sprzętu drukującego poszerza stale swoją ofertę urządzeń wielofunkcyjnych.
Każdy właściciel firmy musi jednak przed zakupem przeanalizować potrzeby biura oraz swoje możliwości finansowe.
- Jeśli przedsiębiorca nie musi zabierać komputera na spotkania z klientami, lepiej kupić komputer stacjonarny. Ma wygodniejszą klawiaturę, większy ekran i jest praktyczniejszy. Jeżeli sprzęt planujemy zabierać na spotkania i do domu, wtedy laptop pozostaje jedyną alternatywą. Rekomendowałbym inwestycję w urządzenie typu „combo”, które łączy w sobie drukarkę, skaner i ksero. Jeśli w firmie będzie się tylko drukowało sporadycznie jakieś dokumenty wystarczy 200 zł na zwykłą drukarkę atramentową – twierdzi Szymon Retecki, prezes PCDOC Pogotowie Komputerowe.
Producent Dymo oferuje natomiast niewielkie drukarki bezprzewodowe. Dymo znajduje zastosowanie w wielu biurowych czynnościach: przy oznaczaniu segregatorów, teczek, płyt CD/DVD czy dysków USB. Dzięki temu wielkie magazyny, a także małe półki sklepowe, mogą być zorganizowane w sposób bardziej przejrzysty oraz przyjazny dla pracowników oraz klientów.
- Policzyliśmy, że sekretarka może w ciągu tygodnia zaoszczędzić nawet sześć godzin pracy, które musiałaby przeznaczyć na zaadresowanie stu listów dziennie. To, oczywiście, tylko jeden z przykładów. Nasze rozwiązania mogą przełożyć się na realne oszczędności przy tak pracochłonnych czynnościach jak magazynowanie, archiwizacja lub inwentaryzacja. Poprawnie opisane dokumenty także mają nieocenione znaczenie przy ich skutecznym i szybkim obiegu wewnątrz firmy - zapewnia Agnieszka Dyktyńska z Newell Rubbermaid Poland, odpowiedzialna za rozwój marki Dymo na rynkach Europy Wschodniej.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej