IT ułatwia życie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Z badania przeprowadzonego przez PMR Publications wynika, że średnia liczba komputerów przypadająca na firmę z sektora MŚP w ciągu ostatnich dwóch lat pozostała praktycznie na tym samym poziomie. Zmieniły się natomiast proporcje na korzyść rozwiązań mobilnych. W 2010 roku udział urządzeń mobilnych wyniósł 27 proc., podczas gdy w 2012 r. wzrósł do 30 proc. Przeciętne przedsiębiorstwo w sektorze MŚP w Polsce posiada obecnie 10 komputerów stacjonarnych i 5 komputerów przenośnych. Ale to tylko podstawowe wyposażenie biura, które trzeba uzupełnić m.in. skanerem, drukarką, niszczarką i faxem. Wśród sprzętu dominują tzw. urządzenia wielofunkcyjne łączące w sobie możliwości kilku urządzeń. Dlatego HP, jeden z większych producentów sprzętu drukującego poszerza stale swoją ofertę urządzeń wielofunkcyjnych.

Każdy właściciel firmy musi jednak przed zakupem przeanalizować potrzeby biura oraz swoje możliwości finansowe.
- Jeśli przedsiębiorca nie musi zabierać komputera na spotkania z klientami, lepiej kupić komputer stacjonarny. Ma wygodniejszą klawiaturę, większy ekran i jest praktyczniejszy. Jeżeli sprzęt planujemy zabierać na spotkania i do domu, wtedy laptop pozostaje jedyną alternatywą. Rekomendowałbym inwestycję w urządzenie typu „combo”, które łączy w sobie drukarkę, skaner i ksero. Jeśli w firmie będzie się tylko drukowało sporadycznie jakieś dokumenty wystarczy 200 zł na zwykłą drukarkę atramentową – twierdzi Szymon Retecki, prezes PCDOC Pogotowie Komputerowe.

Producent Dymo oferuje natomiast niewielkie drukarki bezprzewodowe. Dymo znajduje zastosowanie w wielu biurowych czynnościach: przy oznaczaniu segregatorów, teczek, płyt CD/DVD czy dysków USB. Dzięki temu wielkie magazyny, a także małe półki sklepowe, mogą być zorganizowane w sposób bardziej przejrzysty oraz przyjazny dla pracowników oraz klientów.

- Policzyliśmy, że sekretarka może w ciągu tygodnia zaoszczędzić nawet sześć godzin pracy, które musiałaby przeznaczyć na zaadresowanie stu listów dziennie. To, oczywiście, tylko jeden z przykładów. Nasze rozwiązania mogą przełożyć się na realne oszczędności przy tak pracochłonnych czynnościach jak magazynowanie, archiwizacja lub inwentaryzacja. Poprawnie opisane dokumenty także mają nieocenione znaczenie przy ich skutecznym i szybkim obiegu wewnątrz firmy - zapewnia Agnieszka Dyktyńska z Newell Rubbermaid Poland, odpowiedzialna za rozwój marki Dymo na rynkach Europy Wschodniej.

(dw)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €