Firma z Google w ręku

Polscy przedsiębiorcy ciągle boją się internetu. W przełamaniu lęku przed wirtualną rzeczywistością chcą im pomóc Google, PKPP Lewiatan i home.pl.
Własną stronę internetową ma 53 proc. polskich firm. Podczas gdy dla większych przedsiębiorstw własna strona www to już standard i posiada ją blisko 87 proc. firm zatrudniających 11-250 osób, to wśród małych podmiotów gospodarczych, które zatrudniają do 3 osób, własną stroną www może się pochwalić zaledwie 36 proc. - takie informacje płyną z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC na zlecenie Google Polska.
Pocieszający jest jednak fakt, że firmy coraz częściej wykorzystują internet jako sposób na zareklamowanie swojej firmy. W 2011 z reklamy w sieci skorzystało z 73 proc. firm z sektora MSP, to 5 proc. więcej niż rok temu i 10 proc. więcej niż dwa lata temu. Z rozdawania ulotek skorzystało w tym roku 37 proc. małych i średnich firm, tyle samo przedsiębiorstw reklamowało swoje wyroby i usługo w prasie, po ulotki i gazetki reklamowe sięgnęło 28 proc. przedsiębiorców. Jednak z roku na rok udział wymienionych wcześniej form reklamy spada na rzecz reklamy w sieci.
Pomocna dłoń
Aby ułatwić firmom start w wirtualnej rzeczywistości powstała Internetowa Rewolucja - akcja edukacyjna skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, które nie są jeszcze obecne w globalnej sieci. W ciągu roku przeszkolonych zostało ponad 7,5 tys. przedsiębiorców i studentów z 23 polskich miast. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.
- W Polsce rosnącym problemem jest relatywnie wysokie zróżnicowanie rozwoju gospodarczego poszczególnych regionów, w tym także przedsiębiorstw. Korzystanie z nowoczesnych technologii m.in. z internetu, to nie tylko szansa na rozwój technologiczny regionów oraz firm, ale to przede wszystkim impuls do wzrostu społeczno-gospodarczego. Właśnie dlatego cieszymy się z sukcesów Internetowej Rewolucji – wyjaśnia Lech Pilawski, dyrektor generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć stronę internetową, umieścić wizytówkę firmy na mapach internetowych, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się, jak wykorzystać internet w promowaniu i prowadzeniu swojej działalności.
- Przed małymi i średnimi firmami bardzo ważny rok, w którym do Polski przyjadą tysiące turystów. Chcemy, aby Internetowa Rewolucja pomogła im aktywnie zaistnieć w internecie i dotrzeć nie tylko do polskich, ale również zagranicznych klientów – mówi Marcin Karnowski, dyrektor marketingu w Google Polska. - W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.
(mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej