Internet ulotki nie zastąpi

Ten, kto myśli, że ulotki trafiły do lamusa myli się. Nie łatwo jednak przekonać odbiorcę ulotki, żeby nie wyrzucał jej od razu do kosza.
Wielu osobom wydaje się, że ulotka handlowa jest mało skutecznym narzędziem komunikacji, zwłaszcza w dobie internetu, reklam otrzymywanych na skrzynki mailowe, czy okienek wyskakujących niespodziewanie na portalach komercyjnych. Mimo to słowo drukowane nie straciło na mocy i ulotka wciąż stanowi jeden ze sposobów dotarcia do potencjalnych klientów.
- Wiele razy przechodząc np. przez deptak w Poznaniu możemy zebrać całkiem pokaźny plik ulotek. Nie jest prawdą, że ludzie uciekają od hostess rozdających tego typu materiały promocyjne. Najczęściej biorą je, ale niestety nie z powodu zainteresowania tematem, a raczej z odruchu czy współczucia dla ludzi stojących tyle godzin na słońcu lub mrozie. Co z tego jednak, skoro większość z nich od razu ląduje w niedaleko położonych koszach na śmieci, bez jakiegokolwiek wglądu w ich treść – mówi Krzysztof Jackowiak z firmy P&P Group specjalizującej się w dystrybucji mediacardów.
Pewnym rozwiązaniem jest rozdawanie ulotek w miejscu, gdzie w pobliżu nie ma kosza na śmieci. Rośnie wtedy szansa, że ulotka trafi do torby lub kieszeni, a jej właściciel znajdzie czas na zapoznanie się z jej treścią. Ciekawym pomysłem na dystrybucję papierowej reklamy w miejscach, gdzie ludzie czekają w kolejce: na dworcach, przystankach, w okolicy galerii handlowych. Wtedy, chociażby z nudy, jest szansa, że odbiorca ulotki ją przeczyta.
Ważne jest nie tylko miejsce rozdawania ulotek, liczy się oczywiście sam sposób wykonania. Nie zawsze „krzycząca” czcionka będzie pozytywnie odebrana. Liczy się kontrast, który przyciągnie wzrok oraz wyrazisty, centralny punkt ulotki. Istotne jest także powtarzanie tej samej czcionki – zarówno w nagłówkach, jak i reszcie tekstu, aby nie stwarzać wrażenia chaosu. Dzięki temu odbiorca będzie podświadomie podążał po uporządkowanych informacjach. Innym sposobem na zwiększenie skuteczności ulotki jest dołączenie od niej na przykład płyty CD, której już tak łatwo nie wyrzucimy (40 proc. osób decyduje się na jej odtworzenie na komputerze).
- Pocztówki multimedialne (tzw. mediacardy) z wklejoną płytą CD zawierającą ofertę, czy gratis w postaci filmu DVD lub muzyki są skuteczne z kilku powodów. Po pierwsze intrygują swoim wyglądem i formą, po drugie - wywołują pozytywne emocje, i w końcu ich multimedialna zawartość wprowadza klienta w interaktywny świat, który jest o wiele łatwiejszy do zapamiętania niż ulotka papierowa – dodaje Krzysztof Jackowiak.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej