Ustawy o obowiązkach przedsiębiorców
Dnia 1 stycznia 2002 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o opakowaniach i odpadach opakowaniowych
Dnia 1 stycznia 2002 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (Dz. U. z 2001 r. nr 63, poz. 638) oraz ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej (Dz. U. z 2001 r. nr 63, poz. 639). Nowe przepisy wprowadzają szereg obowiązków na producentów, importerów, eksporterów, a nawet na sprzedawców towarów w opakowaniach.
Zgodnie z nowymi przepisami producent, importer i eksporter opakowań muszą składać marszałkowi województwa roczne sprawozdania o masie opakowań wytworzonych, przywiezionych z zagranicy oraz wywiezionych za granicę, w których należy podać ilości i rodzaje materiałów, z jakich zostały wykonane opakowania, z wyszczególnieniem opakowań wielokrotnego użytku. Sprawozdanie trzeba złożyć do 31 marca za rok poprzedni. Producent i importer muszą także znakować opakowania. Oznakowanie powinno określać rodzaj materiałów wykorzystanych do produkcji opakowań, możliwość ich wielokrotnego użytku czy przydatność opakowań do recyklingu.
Nowe obowiązki dotyczą także sprzedawców, którzy powinni wywieszać w sklepach informacje o systemie zwrotu opakowań, ich zbiórki, odzysku, a także właściwego postępowania ze zużytymi opakowaniami. Na wywieszce będzie musiało się też znaleźć wyjaśnienie oznaczeń stosowanych na opakowaniach.
Wprowadzono dwie nowe opłaty: opłatę produktową (opłata wpłacana m.in. za opakowania w przypadku sprzedaży produktów w tych opakowaniach) oraz opłatę depozytową (opłata pobierana przy sprzedaży detalicznej akumulatorów ołowiowych jako osobnych produktów, której zwrot następuje po przekazaniu zużytego akumulatora sprzedawcy detalicznemu tych akumulatorów lub do punktu systemu zbiórki zużytych akumulatorów zorganizowanego przez przedsiębiorcę). Stawki opłat produktowych podane są w rozporządzeniu Rady Ministrów z 11 września 2001 r. w sprawie opłat produktowych (Dz. U nr 116, poz. 1235).
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

