Jaki klient, taki sklep

Nawet najlepsza kolekcja ubrań wyeksponowana w niewłaściwy sposób skazana jest na rynkową porażkę.
Nie wystarczy wynajęcie atrakcyjnego lokalu i zatowarowanie go najmodniejszym asortymentem, żeby właściciele sklepów odzieżowych mogli zza kasy liczyć swoje zyski. Klient, zanim wejdzie do sklepu, poddaje go surowej ocenie. Najpierw widzi szyld, potem witrynę z wystawioną kolekcją oraz plakaty informujące na temat ewentualnych promocji. Inne elementy zachęcające (lub zniechęcające) do wejścia to umeblowanie punktu, muzyka i zapach. Trudno określić, co ma największy wpływ na zachowanie konsumenta, ale na wszelki wypadek warto zadbać o każdy najdrobniejszy szczegół.
– Wnętrze sklepu odzieżowego powinno odzwierciedlać panujące trendy. Jednocześnie bardzo ważna jest uniwersalność, która pozwala zaaranżować przestrzeń handlową do szybko zmieniającej się mody, a co za tym idzie – wprowadzenia nowej kolekcji ubrań – wyjaśnia Rafał Kilian, dyrektor zarządzający w firmie Norco.
Ważny jest przejrzysty sposób ekspozycji – wykorzystanie różnych form prezentacji, w tym wieszaków, stołów ekspozycyjnych i manekinów. Wpływ na ekspozycję ma także powierzchnia sklepu. Nie lubimy ciasnoty, dlatego w intencji właściciela jest takie rozplanowanie towaru, żeby klient mógł zobaczyć najlepszą ofertę sklepu, a przy tym nie miał klaustrofobii. Nie zawsze duża powierzchnia jest atutem, bo może wtedy wydawać się, że w sklepie jest mało klientów. A brak kupujących w lokalu nie daje marce najlepszego świadectwa, zupełnie jak w restauracji.
Należy pamiętać, że projekt mebla to zarówno jego wygląd, jak i materiał, z którego został wykonany.
– Dobór mebli zależy od docelowej grupy klientów. W sklepach z ubraniami młodzieżowymi dominuje wystrój industrialny, natomiast w sklepach z bielizną atmosfera powinna być bardziej intymna. W tej chwili wygrywają marki o czytelnej tożsamości, co przejawia się wykorzystaniem odpowiednich kolorów, kształtów, oświetlenia i zapachu. Norco od 20 lat świadczy kompleksowe usługi w zakresie wyposażenia powierzchni handlowej. Przez ten czas nastąpiły olbrzymie zmiany w polskich sklepach, ale obecnie estetyka wykończenia naszych sklepów nie odbiega od tych, które możemy zobaczyć w innych miastach Europy – dodaje Rafał Kilian.
Aranżacja sklepu trwa od tygodnia do trzech miesięcy. Najpierw właściciel sklepu ocenia wizualizację komputerową swojego lokalu. Po jej akceptacji sprowadza się i instaluje meble.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej