Jaki klient, taki sklep

Nawet najlepsza kolekcja ubrań wyeksponowana w niewłaściwy sposób skazana jest na rynkową porażkę.
Nie wystarczy wynajęcie atrakcyjnego lokalu i zatowarowanie go najmodniejszym asortymentem, żeby właściciele sklepów odzieżowych mogli zza kasy liczyć swoje zyski. Klient, zanim wejdzie do sklepu, poddaje go surowej ocenie. Najpierw widzi szyld, potem witrynę z wystawioną kolekcją oraz plakaty informujące na temat ewentualnych promocji. Inne elementy zachęcające (lub zniechęcające) do wejścia to umeblowanie punktu, muzyka i zapach. Trudno określić, co ma największy wpływ na zachowanie konsumenta, ale na wszelki wypadek warto zadbać o każdy najdrobniejszy szczegół.
– Wnętrze sklepu odzieżowego powinno odzwierciedlać panujące trendy. Jednocześnie bardzo ważna jest uniwersalność, która pozwala zaaranżować przestrzeń handlową do szybko zmieniającej się mody, a co za tym idzie – wprowadzenia nowej kolekcji ubrań – wyjaśnia Rafał Kilian, dyrektor zarządzający w firmie Norco.
Ważny jest przejrzysty sposób ekspozycji – wykorzystanie różnych form prezentacji, w tym wieszaków, stołów ekspozycyjnych i manekinów. Wpływ na ekspozycję ma także powierzchnia sklepu. Nie lubimy ciasnoty, dlatego w intencji właściciela jest takie rozplanowanie towaru, żeby klient mógł zobaczyć najlepszą ofertę sklepu, a przy tym nie miał klaustrofobii. Nie zawsze duża powierzchnia jest atutem, bo może wtedy wydawać się, że w sklepie jest mało klientów. A brak kupujących w lokalu nie daje marce najlepszego świadectwa, zupełnie jak w restauracji.
Należy pamiętać, że projekt mebla to zarówno jego wygląd, jak i materiał, z którego został wykonany.
– Dobór mebli zależy od docelowej grupy klientów. W sklepach z ubraniami młodzieżowymi dominuje wystrój industrialny, natomiast w sklepach z bielizną atmosfera powinna być bardziej intymna. W tej chwili wygrywają marki o czytelnej tożsamości, co przejawia się wykorzystaniem odpowiednich kolorów, kształtów, oświetlenia i zapachu. Norco od 20 lat świadczy kompleksowe usługi w zakresie wyposażenia powierzchni handlowej. Przez ten czas nastąpiły olbrzymie zmiany w polskich sklepach, ale obecnie estetyka wykończenia naszych sklepów nie odbiega od tych, które możemy zobaczyć w innych miastach Europy – dodaje Rafał Kilian.
Aranżacja sklepu trwa od tygodnia do trzech miesięcy. Najpierw właściciel sklepu ocenia wizualizację komputerową swojego lokalu. Po jej akceptacji sprowadza się i instaluje meble.
(dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...