Kinga Rusin: W biznesie liczy się przyjemność
– Duża popularność jest prezentem od losu i trzeba wiedzieć, jak ją wykorzystać – mówi Kinga Rusin, dziennikarka, celebrytka, właścicielka firmy kosmetycznej.
Co przynosi pani więcej korzyści: praca we własnej firmie czy w telewizji?
W finansowym wymiarze wygrywa więc praca w telewizji. Natomiast zarówno jedna, jak i druga moja aktywność, choć tak od siebie różne, dają mi równie dużą satysfakcję. W telewizji pracuję już blisko 20 lat. Mogę się pochwalić całkiem niezłym dorobkiem. Z kolei Pat&Rub to spełnienie mojego wielkiego marzenia o stworzeniu czegoś od podstaw, wymyśleniu, zmaterializowaniu i wprowadzeniu na rynek. Cieszę się, że mogę łączyć oba zajęcia i korzystać z popularności w prowadzeniu biznesu. Bo ona czasami się przydaje. Na przykład przy promocji produktów. Ale czasami potrafi ciążyć. Człowiek znany z telewizji musi dwa razy mocniej udowadniać, że zna się również na biznesie.
Popularnością trzeba umieć zarządzać?
Jak wszystkim w życiu. Za dużą popularnością stoi zazwyczaj ciężka praca. Z tego punktu widzenia popularność trzeba traktować jak dobro, wartość dodaną. I warto z tego dobra korzystać w mądry sposób. Jeżeli popularność nie jest tylko zaspokojeniem czyjejś próżności i nie wykorzystuje się jej wyłącznie po to, żeby dostać zaproszenie na premierę jakiegoś filmu może służyć wielu pożytecznym rzeczom. Popularność pomogła mi dotrzeć do wielu ludzi, dzięki, którym swojego czasu rozkręciłam agencję PR, teraz pomaga mi w promocji moich kosmetyków. Natomiast warto zdać sobie sprawę z tego, że tzw. „sława” to nie wszystko. To dopiero początek. Później zostaje już czysty biznes z jego twardymi zasadami, które wcale nie są inne dla osób popularnych.
Na wszystkim da się zrobić interes?
O nie! Nie wszystko można przełożyć na pieniądze. Wtedy życie byłoby nadmiernie skomercjalizowane.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 4/2011
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

