Marka dba o wizerunek

Wizualizacja firmy to kluczowy element, który odróżnia ją od swojej konkurencji. W sieciach franczyzowych liczy się podwójnie.
Nad strategią wizerunkową firmy pracuje sztab ludzi, a wśród nich graficy, designerzy, psychologowie, specjaliści z branży PR. To oni pracują nad spójnym wizerunkiem, którego częścią jest m.in. logo oraz sposób jego wyeksponowania. Mówi o tym księga identyfikacji wizualnej. To właśnie w niej zapisywane są szczegóły dotyczące wizualizacji. W przypadku sieci franczyzowych taką rolę pełni podręcznik operacyjny. Oprócz rysunków i grafik trzeba również wskazać parametry kolorów użytych w logotypie, schematy druków firmowych, jak i koncepcje reklam. Wszystko po to, żeby nikt nie miał wątpliwości co do standardów wykonania wizytówek, uszycia służbowych uniformów i oznakowania samochodów firmowych oraz budynków.
Sieci opracowują powyższe zasady, żeby partnerzy mogli je łatwo skopiować w swoich placówkach. Franczyzobiorca często otrzymuje materiały związane z wyposażeniem wnętrza lub oznakowaniem zewnętrznym, jednak w wielu przypadkach sam musi zlecić ich wykonanie. Zadanie ułatwiają mu gotowe projekty dostarczone przez franczyzodawcę w podręczniku operacyjnym. Klient wchodząc do jednej z wielu placówek nie powinien odczuć różnicy bez względu na to, czy robi zakupy w Rzeszowie, czy w Szczecinie.
Zmiana wizualizacji wiąże się zwykle z rebrandingiem marki. Tak było w przypadku wykupienia przez Orange sieci telefonii komórkowej Idea, po których to zmianach na rynku firma musiała dostosować placówki do nowych wymogów, jednocześnie konieczne było poinformowanie klientów o zmianach. Marka Idea zniknęła z rynku – w jej miejsce pojawiła się nowa, do tej pory nieznana firma Orange. Rebranding ma także na celu odświeżenie marki – taki zabieg wykonał np. franczyzowy właściciel wagonów restauracyjnych Wars.
(dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...