Przedsiębiorcy i klienci lubią galerie handlowe

Jak pokazują statystyki większość kupujących wybiera centra handlowe jako miejsce, w którym najczęściej robią zakupy.
Agencja Pentor Reaserch International zbadała zachowania konsumenckie, m.in. pod kątem miejsc, w których najczęściej robimy zakupy. Wyniki nie zaskoczyły nikogo, były jednak inne dla różnych części Polski. O ile w województwie łódzkim i pomorskim 88 proc. respondentów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odwiedziło galerię handlową, tak dane dotyczące tego samego badania dla województw podkarpackiego i warmińsko-mazurskiego były już znacznie gorsze – odpowiednio 22 i 26 proc. Trzeba pamiętać, że taki wynik nie oznacza mniejszej popularności galerii w tych województwach. Niewielka liczba respondentów odwiedzających galerie wiąże się po prostu z małą liczbą tego typu obiektów. Na Śląsku istnieje 21 centrów handlowych, a w podkarpackim zaledwie pięć. Nawet i bez tych danych przedsiębiorcy zdawali sobie sprawę, jak ważna dla ich powodzenia ich biznesu jest lokalizacja. Galerie handlowe to łakomy kąsek dla każdego, kogo stać na koszty najmu drogiej powierzchni handlowej. A jeśli zabraknie tam miejsca dla naszego punktu usługowego, zawsze zostają lokale położone w centrum miasta lub w jego sąsiedztwie.
Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą, że nie wystarczy zapłacić, żeby zająć wymarzoną lokalizację. Najtrudniejsze zadanie czeka tych, którzy chcieliby dostać się do galerii handlowej. Działając samodzielnie, mogą mieć problem z zaistnieniem w dużym obiekcie komercyjnym, rozwiązaniem tej sytuacji jest przystąpienie do jednej z sieci franczyzowych. Zarządzający centrami handlowymi uważają, że tylko sprawdzony biznesplan zagwarantuje zysk. Jak jednak pokazują przykłady typowych handlowych ulic w centrach miast nie tylko sieci przyciągają klientów. Poza tym nikt nie wymaga od wynajmujących powierzchnię przy ruchliwych ulicach, żeby przy wejściu do sklepu wisiało logo międzynarodowej marki. Wystarczy, że Kowalski okaże się uczciwym najemcą, a w jego własnym interesie będzie prowadzenie opłacalnego biznesu, bo tylko taki pozwoli mu utrzymać się na rynku i płacić regularnie, co miesiąc czynsz.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej