Przedsiębiorcy i klienci lubią galerie handlowe

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Agencja Pentor Reaserch International zbadała zachowania konsumenckie, m.in. pod kątem miejsc, w których najczęściej robimy zakupy. Wyniki nie zaskoczyły nikogo, były jednak inne dla różnych części Polski. O ile w województwie łódzkim i pomorskim 88 proc. respondentów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odwiedziło galerię handlową, tak dane dotyczące tego samego badania dla województw podkarpackiego i warmińsko-mazurskiego były już znacznie gorsze – odpowiednio 22 i 26 proc. Trzeba pamiętać, że taki wynik nie oznacza mniejszej popularności galerii w tych województwach. Niewielka liczba respondentów odwiedzających galerie wiąże się po prostu z małą liczbą tego typu obiektów. Na Śląsku istnieje 21 centrów handlowych, a w podkarpackim zaledwie pięć. Nawet i bez tych danych przedsiębiorcy zdawali sobie sprawę, jak ważna dla ich powodzenia ich biznesu jest lokalizacja. Galerie handlowe to łakomy kąsek dla każdego, kogo stać na koszty najmu drogiej powierzchni handlowej. A jeśli zabraknie tam miejsca dla naszego punktu usługowego, zawsze zostają lokale położone w centrum miasta lub w jego sąsiedztwie.

Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą, że nie wystarczy zapłacić, żeby zająć wymarzoną lokalizację. Najtrudniejsze zadanie czeka tych, którzy chcieliby dostać się do galerii handlowej. Działając samodzielnie, mogą mieć problem z zaistnieniem w dużym obiekcie komercyjnym, rozwiązaniem tej sytuacji jest przystąpienie do jednej z sieci franczyzowych. Zarządzający centrami handlowymi uważają, że tylko sprawdzony biznesplan zagwarantuje zysk. Jak jednak pokazują przykłady typowych handlowych ulic w centrach miast nie tylko sieci przyciągają klientów. Poza tym nikt nie wymaga od wynajmujących powierzchnię przy ruchliwych ulicach, żeby przy wejściu do sklepu wisiało logo międzynarodowej marki. Wystarczy, że Kowalski okaże się uczciwym najemcą, a w jego własnym interesie będzie prowadzenie opłacalnego biznesu, bo tylko taki pozwoli mu utrzymać się na rynku i płacić regularnie, co miesiąc czynsz.

(dw)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €