Marketing z polecenia

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kanałem przekazu w marketingu szeptanym jest bezpośrednia rozmowa, której zadaniem jest przekonanie odbiorcy do komunikatu reklamowego. W tym celu uczestnikom kampanii marketingowych, tzw. ekspertom dostarcza się próbki produktów. Przyczyniają się one do rozpoczęcia dyskusji na temat testowanej marki. W trakcie rozmowy ekspert opowiada o walorach produktu i przekazuje próbki znajomym oraz członkom rodziny. Jak podają statystyki Polacy najbardziej ufają właśnie swoim bliskim (80-90 proc.). W wiarygodność reklam wierzy jedynie 14 proc. ankietowanych (Yankelovich, Henley Centre).

– Eksperci zgłaszają się do nas, bo podoba im się osobista weryfikacja tego, co widzą w reklamach – mówi Piotr Gotkowski, członek zarządu Streetcom, agencji specjalizującej się w marketingu rekomendacji konsumenckich. - Nie wymagamy żadnych szczególnych aktywności poza informacją zwrotną na temat produktów i przeprowadzonych rozmów. Nasi testerzy nie są żadnymi etatowymi „polecaczami”, dostają tylko to czym się interesują, i nie częściej niż kilka razy w roku – dodaje Gotkowski.
Wśród klientów agencji streetcom znajdują się m.in. marki działające w systemie franczyzowym - sklepy meblowe BoConcept oraz odzieżowy Diverse.

Dobór osób uczestniczących w kampanii odbywa się na podstawie profilu konsumenta danego produktu, do którego system informatyczny dobiera odpowiednie osoby na podstawie wcześniej wypełnianych ankiet.

(dw)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €