Array ( [article] => Array ( [pid] => 48251 [country] => pl [article_id] => 5093 [article_date] => 2010-01-04 [articletype_id] => 32 [article_title] => Monika Richardson: Europa da się lubić, a Polska - naprawić [article_intro] => - Polski biznesmen ma braki w znajomości języka angielskiego i stosunkowo niskie wykształcenie. Brakuje absolwentów MBA i osób z praktycznym doświadczeniem - mówi Monika Richardson, dziennikarka i prezenterka telewizyjna. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => Aktorzy tracą wiarygodność w związku z zalewem seriali. Dzięki nim aktor dzisiaj może być czarnym charakterem, jutro Królową Śniegu, a pojutrze Matką Boską.
Monika Richardson, dziennikarka i prezenterka telewizyjna [secret] => scrtk7631a543dee80dd808fd8813a0615473 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => monika-richardson-europa-da-sie-lubic-polska-naprawic [article_title_striped] => Monika Richardson: Europa da się lubić, a Polska - naprawić [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Z badań opinii publicznej wynika, że największy wpływ na życie i poglądy Polaków wywierają dziennikarze i tzw. gwiazdy ekranu. Dlaczego ktoś, kto co wieczór odczytuje informacje z kartki, jest gwiazdą?
Ludzie, którzy pracują w telewizji, są postrzegani jako tacy, którym się w życiu udało, finansowo również. Wiedzą o tym agencje reklamowe. Jeżeli dziennikarz pojawi się na billboardzie prezentującym jakiś produkt, to będzie to pachniało sukcesem, samorealizacją. W pewnym sensie to się dzieje poza udziałem nas wszystkich. To efekt działań prasy brukowej.

Tylko dlaczego coraz mniej wśród gwiazd aktorów, a coraz więcej dziennikarzy?
Dlatego że aktorzy tracą wiarygodność w związku z zalewem seriali. Dzięki nim aktor dzisiaj może być czarnym charakterem, jutro Królową Śniegu, a pojutrze Matką Boską. Dziennikarze aż tak się nie zmieniają, nie robią widzom wody z mózgów. Moniki Olejnik raczej nie zobaczymy w "Tańcu z gwiazdami".

Z biznesem ma pani sporo wspólnego: prowadzi pani konferencje, fora, zarządzała redakcją miesięcznika "Zwierciadło". Jakie wnioski na temat wizerunku biznesmenów - obcokrajowców i Polaków może pani dzięki temu wyciągnąć?
Różnica jest wciąż spora, niestety na niekorzyść polskich biznesmenów. Polski biznes kuleje cały czas ze względu na słabą znajomość języka angielskiego i nadal stosunkowo niskie wykształcenie. Brakuje absolwentów MBA i osób z praktycznym doświadczeniem, a w konsekwencji brakuje praktycznych narzędzi do posługiwania się biznesem na co dzień. Widzę też braki w niezależności, kreatywności, czyli w tym, co powinno się wynieść ze szkoły.

Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 1/2010

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 168 [author_pid] => 1050 [author_name] => Anna Smolińska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => asmolinska@profitsystem.pl [author_profile] =>

Anna Smolińska jest dyrektorem działu mediów o franczyzie i członkiem zarządu PROFIT system. Zarządza pracą redakcji magazynu "Własny Biznes Franchising" oraz portali Franchising.pl i Franchising.eu. Pisze oraz redaguje artykuły przygotowane przez dziennikarzy, a także prowadzi wywiady z ekspertami i przedsiębiorcami na kanale YouTube Franchising-PL.

Ukończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku filologia polska ze specjalizacją redaktorską oraz Zarządzanie Franczyzą w Szkole Głównej Handlowej. Zanim podjęła pracę w PROFIT system, współpracowała z Gazetą Wyborczą, Życiem Warszawy oraz tygodnikami regionalnymi.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/AnnaSmoliska4 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/anna-smoli%C5%84ska-49a52059/ [author_photo] => Array ( [pid] => 216306 [itemserver_id] => 53838 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 919/ce9/anna-smolinska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => anna-smolinska ) ) [link] => /moja-firma/5093/monika-richardson-europa-da-sie-lubic-polska-naprawic/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => VIP ma firmę [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 60 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => vip-ma-firme ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 83338 [country_item] => pl [description] => Aktorzy tracą wiarygodność w związku z zalewem seriali. Dzięki nim aktor dzisiaj może być czarnym charakterem, jutro Królową Śniegu, a pojutrze Matką Boską.
Monika Richardson, dziennikarka i prezenterka telewizyjna [path] => 3f7/e9d/richardson-monika-prezenterka-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 298 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 12629 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 83332 [country_item] => pl [description] => Aktorzy tracą wiarygodność w związku z zalewem seriali. Dzięki nim aktor dzisiaj może być czarnym charakterem, jutro Królową Śniegu, a pojutrze Matką Boską.
Monika Richardson, dziennikarka i prezenterka telewizyjna [path] => 3f7/e9d/richardson-monika-prezenterka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 220 [img_height] => 220 [itemserver_id] => 12628 ) ) ) [og_image] => 3f7/e9d/richardson-monika-prezenterka-1.jpg [article_date_formated] => 04.01.2010 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 83338 [country_item] => pl [description] => Aktorzy tracą wiarygodność w związku z zalewem seriali. Dzięki nim aktor dzisiaj może być czarnym charakterem, jutro Królową Śniegu, a pojutrze Matką Boską.
Monika Richardson, dziennikarka i prezenterka telewizyjna [path] => 3f7/e9d/richardson-monika-prezenterka-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 298 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 12629 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 83338 [country_item] => pl [description] => Aktorzy tracą wiarygodność w związku z zalewem seriali. Dzięki nim aktor dzisiaj może być czarnym charakterem, jutro Królową Śniegu, a pojutrze Matką Boską.
Monika Richardson, dziennikarka i prezenterka telewizyjna [path] => 3f7/e9d/richardson-monika-prezenterka-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 298 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 12629 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Monika Richardson: Europa da się lubić, a Polska - naprawić

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Z badań opinii publicznej wynika, że największy wpływ na życie i poglądy Polaków wywierają dziennikarze i tzw. gwiazdy ekranu. Dlaczego ktoś, kto co wieczór odczytuje informacje z kartki, jest gwiazdą?
Ludzie, którzy pracują w telewizji, są postrzegani jako tacy, którym się w życiu udało, finansowo również. Wiedzą o tym agencje reklamowe. Jeżeli dziennikarz pojawi się na billboardzie prezentującym jakiś produkt, to będzie to pachniało sukcesem, samorealizacją. W pewnym sensie to się dzieje poza udziałem nas wszystkich. To efekt działań prasy brukowej.

Tylko dlaczego coraz mniej wśród gwiazd aktorów, a coraz więcej dziennikarzy?
Dlatego że aktorzy tracą wiarygodność w związku z zalewem seriali. Dzięki nim aktor dzisiaj może być czarnym charakterem, jutro Królową Śniegu, a pojutrze Matką Boską. Dziennikarze aż tak się nie zmieniają, nie robią widzom wody z mózgów. Moniki Olejnik raczej nie zobaczymy w "Tańcu z gwiazdami".

Z biznesem ma pani sporo wspólnego: prowadzi pani konferencje, fora, zarządzała redakcją miesięcznika "Zwierciadło". Jakie wnioski na temat wizerunku biznesmenów - obcokrajowców i Polaków może pani dzięki temu wyciągnąć?
Różnica jest wciąż spora, niestety na niekorzyść polskich biznesmenów. Polski biznes kuleje cały czas ze względu na słabą znajomość języka angielskiego i nadal stosunkowo niskie wykształcenie. Brakuje absolwentów MBA i osób z praktycznym doświadczeniem, a w konsekwencji brakuje praktycznych narzędzi do posługiwania się biznesem na co dzień. Widzę też braki w niezależności, kreatywności, czyli w tym, co powinno się wynieść ze szkoły.

Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku Własny Biznes Franchising nr 1/2010

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Anna Smolińska
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €