Turystyka biznesowa rozwija się pomimo kryzysu
Pomimo częstych informacji o kryzysie gospodarczym rynek spotkań biznesowych rozwija się coraz szybciej.
W Raporcie Przemysłu Spotkań z 2009 r. wydanym przez Warsaw Convention Bureau w samej Warszawie odnotowano ponad 4,1 tys. spotkań i wydarzeń biznesowych. Dynamiczny rozwój tej branży powoduje rosnące zapotrzebowanie na absolwentów kierunków turystyki biznesowej. Dobra koniunktura w przemyśle spotkań w Polsce objawia się przede wszystkim powstawaniem nowych centrów konferencyjno-kongresowych.
- W tej chwili w stolicy, nie licząc hoteli oraz obiektów kulturalnych i akademickich, istnieje 17 takich centrów. Nowe obiekty kongresowe powstają także w Krakowie, Katowicach czy we Wrocławiu - mówi Krzysztof Celuch, wykładowca turystyki biznesowej Wyższej Szkole Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie.
W ubiegłym roku liczba uczestników spotkań biznesowych na terenie Warszawy przekroczyła milion osób. Ponad połowa z nich brała udział w wydarzeniach związanych z branżą medyczną. Przychody obiektów hotelowych związanych z obsługą spotkań i wydarzeń biznesowych w 2008 roku oszacowano łącznie na 215 milionów złotych. Stanowi to 17 proc. przychodów hoteli w Warszawie.
Eksperci w dziedzinie turystyki biznesowej podkreślają, że tegoroczne zyski branży będą jeszcze większe. Ich zdaniem, jest to spowodowane tym, że polski przemysł spotkań staje coraz bardziej zauważalny na arenie międzynarodowej. Rozwój turystyki biznesowej przekłada się nie tylko na wzrost zysków dla przedsiębiorców związanych z branżą, ale również na nowe miejsca pracy. W samej Warszawie, jak podaje raport Warsaw Convention Bureau, zatrudnienie w sektorze znalazło 1740 osób.
Zdaniem ekspertów, zapotrzebowanie na specjalistów od turystyki biznesowej będzie stale rosło. W związku z tym władze Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie, postanowiły uruchomić studia na kierunku Turystyka Biznesowa. W czasie studiów uczestnicy poznają zasady profesjonalnego zarządzania hotelami, biurami podróży, ośrodkami informacji turystycznej, a także uczą się koordynować prace związane z turystyką w administracji rządowej i samorządowej.
(agaka)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

