Pracodawco, ile zapłacisz?

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zdecydowana większość, bo aż 90 proc. spośród 23,8 tys. osób, które wzięły udział w ankiecie przeprowadzonej przez internetową giełdę pracy infoPraca.pl w pierwszym kwartale 2009 r., zadeklarowało, że podczas przeglądania ofert pracy zwracają szczególną uwagę na proponowaną wysokość wynagrodzenia. Dla 48 proc. ankietowanych jest to informacja bardzo przydatna, natomiast 42 proc. osób wymieniło ją jako przydatną. Respondenci zwracają uwagę także na to, ile osób złożyło swoje CV na interesującą ich ofertę oraz doceniają możliwość śledzenia statusu swojego CV, po wysłaniu go do potencjalnego pracodawcy.

Jeśli pracodawca chce zwiększyć swoje szanse na pozyskanie pracowników o odpowiednich kwalifikacjach, powinien podać w ofercie choćby zakres proponowanego wynagrodzenia. W znacznym stopniu zwiększa to zainteresowanie ze strony osób szukających pracy oraz obniży koszty związane z rekrutacją nowych pracowników. Wielu kandydatów nawet nie rozpatruje ofert, w których pracodawca nie podał wysokości wynagrodzenia, na jakie może liczyć przyszły pracownik.

- Każda osoba poszukująca pracy ma w jakimś stopniu sprecyzowane oczekiwania odnośnie swojej kariery zawodowej. Wymagania formalne, obowiązki i organizacja pracy na danym stanowisku, to niewątpliwie ważne kryteria, na które zwracamy uwagę poszukując nowej pracy - mówi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny infoPraca.pl. - Nie da się jednak ukryć, że bardzo ważną informacją jest również wysokość zarobków, na jakie można liczyć aplikując na konkretne stanowisko. Często pracodawcy poruszają tę kwestię w końcowym etapie rekrutacji, co powoduje, że osoby ubiegające się o pracę do ostatniej chwili nie wiedzą, czego mogą się spodziewać. Takich sytuacji można uniknąć już na początku procesu rekrutacji. Wystarczy w ogłoszeniu podać orientacyjne wynagrodzenie na danym stanowisku. Ostateczna wysokość pensji i tak będzie zależała od negocjacji podczas rozmów kwalifikacyjnych, ale od początku obie strony będą miały pewność, że podczas rozmów poruszają się na podobnym i akceptowanym przez nich poziomie wzajemnych oczekiwań finansowych.

(agaka)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €