Zarządzanie wiekiem sposobem na kryzys

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Organizatorem inicjatywy jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, która do realizacji projektu zaprosiła także specjalistów z Finnish Institute of Occupational Health (Fiński Instytut Zdrowia Zawodowego). Warsztaty są kolejnymi z cyklu bezpłatnych, regionalnych spotkań dla przedstawicieli firm i instytucji zainteresowanych kwestią strategicznego zarządzania wiekiem. Ostatnie dwa spotkania odbędą się w Lublinie (16 kwietnia) i Szczecinie (20 kwietnia).

- Z czasem, gdy pokolenie z wyżu demograficznego zbliża się do emerytury, powstaje zagrożenie braku pracowników. Ważne jest zrozumienie przez społeczeństwo potrzeby wydłużenia lat pracy. Gdy pracownik przechodzi na emeryturę, nie tylko tracimy podatek dochodowy, ale dodatkowo podnoszą się wydatki związane z emeryturą, za które płaci całe społeczeństwo - podkreśla Tom Hussi z Finnish Institute of Occupational Health.

W trakcie seminariów uczestnicy poznają koncepcję zarządzania wiekiem i zdolności do pracy, a także ocenią przykłady wprowadzenia programów dla osób 50plus w polskich firmach. Poznają również doświadczenia europejskie w tym obszarze.

- Działania związane z zarządzaniem wiekiem poprawiają wizerunek organizacji jako pracodawcy odpowiedzialnego – dodaje Tom Hussi.

Projekt „Zysk z dojrzałości” stawia sobie za cel przeciwdziałanie niskiej aktywności zawodowej osób w wieku 50+, poprzez uświadamianie pracodawcom wagi problemu, pokazanie korzyści wynikających z zatrudnienia osób w tym wieku. Działania realizowane w ramach projektu mają za zadanie poprawę ogólnej sytuacji osób 50+ na rynku pracy – przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu i dyskryminacji tej grupy wiekowej.

- Pracodawcy świetnie rozumieją potrzeby osób 50+, wiedzą także jakie korzyści mogą wynikać z ich zatrudniania. Problem przed którym stoją, to jak w polskich warunkach gospodarowania, na które nakłada się obecne spowolnienie gospodarcze, te korzyści osiągnąć, jak efektywnie wprowadzać zarządzanie wiekiem w firmach – zauważa Tomasz Schimanek, ekspert projektu. - Staramy się pomóc im ten problem rozwiązać, pokazując, jak to zrobili inni.

(agaka)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €