Dobre nastroje polskich konsumentów
Spożywka i chemia nie ucierpiały na skutek kryzysu – taki wynik przynoszą badania GfK Polonia.
Firma badawcza sprawdziła jak w okresie grudzień 2007 - listopad 2008 zmieniała się wartość koszyka artykułów branży spożywczej i chemicznej. Według GfK Polacy kupowali o przeszło 11 proc. więcej. Zdecydowany wzrost zanotowały artykuły nabiałowe i słodycze (odpowiednio o 15,6 proc. i o 17,5 proc.). W mniejszym stopniu wzrosła sprzedaż kosmetyków – o 4,2 proc. Dostrzega się również rosnący udział w rynku marek własnych.
Kraje Europy Zachodniej, w tym Włochy, Niemcy i Wielka Brytania zanotowały w tym samym okresie spadki. Wynika to z oszczędności, które zmuszają konsumentów do ograniczenia zakupów produktów FMCG.
(dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej