Różna płeć - równa płeć
W lutym 2009 r. WSP TWP rozpoczyna w Warszawie pierwszą edycję kursów Gender Mainstreaming, które mają na celu przygotowanie kadry przedsiębiorstw do działań w zakresie wyrównywania szans kobiet na rynku pracy.
Terminem Gender Mainstreaming określa się włączanie polityki płci w zakres działań prowadzonych przez firmę. Realizacja projektów zwiększających społeczną wiedzę na temat tego zagadnienia stanowi jeden z głównych priorytetów Unii Europejskiej oraz Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). Projekty związane z tą sferą maja na celu przeciwstawianie się negatywnym skutkom wpływu stereotypów, wynikających z roli społecznej płci na pozycję kobiet.
Zajęcia są prowadzone w ramach projektu Przedsiębiorcza Uczelnia współfinansowanego przez Unię Europejską w oparciu o Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Udział w zajęciach jest bezpłatny.
- Rola społeczna płci bardzo silnie wpływa na to jak pracodawca postrzega i traktuje pracowników, choć często może nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. To owa rola wpływa na to, że kobiety są często w trudniejszej sytuacji na rynku pracy niż mężczyźni - mówi dr Mirosław Grewiński, twórca projektu Przedsiębiorcza Uczelnia. - Zwiększenie świadomości istnienia problemu roli kobiety w pracy i wdrożenie odpowiednich metod zmiany sytuacji pozwala lepiej wykorzystać potencjał pracowników i skuteczniej zarządzać zespołem, w którego skład wchodzą osoby obojga płci.
Tematyka zajęć prowadzonych podczas kursu Gender Mainstreaming w ramach Projektu realizowanego przez WSP TWP w Warszawie obejmie takie zagadnienia jak: podstawy Gender Mainstreaming, rola płci na rynku pracy i jej oddziaływanie na rozwój zawodowy, polityka równych szans – narzędzia i działania antydyskryminacyjne. Uczestnicy dowiedzą się dodatkowo jak zarządzać organizacją przy zachowaniu równości płci, jak wygląda polityka równych szans, w jaki sposób chronić prawa dyskryminowanych osób oraz jak opracować koncepcję rozwoju przedsiębiorstwa, uwzględniającą rolę płci pracowników.
(agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej