Dane bez ochrony
Firmy nie chronią dostatecznie danych. Często bagatelizują bezpieczeństwo i ochronę informacji, nie stosują skutecznych procedur i nie szkolą pracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji.
Jak zauważają specjaliści z Deloitte, podnoszenie poziomu bezpieczeństwa informacji powinno być dla każdej firmy ważnym elementem bieżącej działalności, a dostępne w tym zakresie narzędzia muszą być wykorzystywane częściej. Jednym z istotniejszych elementów zwiększających bezpieczeństwo informacji są niezależne okresowe audyty bezpieczeństwa, dokonywanie analizy ryzyka, a także szkolenia w zakresie budowania świadomości w obszarze bezpieczeństwa informacji.
Brak także okresowych i niezależnych przeglądów bezpieczeństwa informacji - oceniają eksperci działu zarządzania ryzykiem firmy doradczej Deloitte. To wszystko przyczynia się do wymiernych strat dla wielu firm, które niejednokrotnie mogą być trudne do naprawienia.
- Informacja jest aktywem, które podobnie jak inne ważne aktywa biznesowe, ma dla instytucji wartość i dlatego zaleca się jej odpowiednią ochronę - mówi Jakub Bojanowski, partner w dziale zarządzania ryzykiem firmy doradczej Deloitte. - Niestety często widzimy, że firmy nie przywiązują dostatecznej wagi do zrozumienia zagrożeń płynących z niedostatecznej ochrony informacji.
Konsekwencje braku należytej ochrony informacji mogą być dla firm bardzo dotkliwe. Obok utraty zaufania klientów i kontrahentów, firmy narażone są także na straty finansowe, a niekiedy nawet na odpowiedzialność prawną z tytułu nienależytej ochrony danych. Eksperci Deloitte dostrzegają, że firmy coraz częściej zaczynają interesować się kwestiami bezpieczeństwa i ochrony danych. Coraz częściej korzystają z eksperckiej wiedzy niezależnych firm specjalizujących się w doradztwie w zakresie bezpieczeństwa informacji. Bezpieczeństwo informacji zaczyna być postrzegane nie tylko przez pryzmat rozwiązań technologicznych ale również poprzez elementy organizacyjne i metodyczne.
- Trzeba pamiętać o tym, że zarządzanie bezpieczeństwem informacji sprowadza się do umiejętnego zarządzania ludźmi. Technologia może jedynie wspierać ten proces - dodaje Lechosław Nowak, menedżer w firmie doradczej Deloitte.
(agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej