Janusz Piotrowski, właściciel firmy BRAT postanowił połączyć dwa, zupełnie nie związane ze sobą, biznesy. Dzięki szkoleniu organizowanemu prze łódzki Urząd Miasta w 2006 i 2007 roku poznał zagadnienia z dziedziny rachunkowości, przepisy BHP dotyczące zatrudniania nowych pracowników oraz tajniki ubiegania się o fundusze i realizacji projektów finansowanych ze środków UE. Dziś przedsiębiorca prowadzi w jednym miejscu firmę zajmującą się sprzedażą i montażem stolarki okiennej oraz solarium.
– Montaż stolarki okiennej to praca sezonowa – przyznaje Janusz Piotrowski. - Remonty i budowy trwają zazwyczaj od wiosny do jesieni, z przestojem w okresie zimowym. Tymczasem solarium to inwestycja całoroczna. Dzięki temu zapracowani klienci mogą przyjść do firmy zrelaksować się w solarium i w późnych godzinach wieczornych, gdy większość zwykłych zakładów jest już zamknięta, załatwić sprawy związane z wymianą okien.
- Nawet 70-80 proc. naszych klientów odwiedza nas po południu i wieczorem – deklaruje Piotrowski.
Na tym jednak nie kończą się pomysły właściciela. Aby maksymalizować zyski w przyszłym roku planowane jest uruchomienie zakładu, w którym produkowane będą rolety i żaluzje.
Kolejnym przedsiębiorcą, który zyskał dzięki szkoleniom organizowanym przez Urząd Miasta Łodzi jest Iwona Michalska, która od 1 sierpnia 2007 r. prowadzi internetowy butik. Całe jej życie zawodowe wiązało się z handlem i tekstyliami. Jeszcze za czasów transformacji ustrojowej prowadziła sklep pasmanteryjny. Niestety koszty przekraczały zyski i interes trzeba było zamknąć. Dzięki realizowanemu przez urząd programowi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego udało jej się uzyskać środki na uruchomienie działalności. Na jej konto trafiło wkrótce 13 tys. zł.
Iwona Michalska była jedną z pierwszych osób, które zapisały się na szkolenia w Systemie Doradztwa i Szkoleń (SDS). Podczas zajęć poznała tajniki przygotowywania biznes planu, nowoczesnej promocji firmy i produktu, zasady prowadzenia działalności w warunkach UE oraz aplikowania o fundusze unijne.
Już wkrótce ruszy internetowy butik z nowoczesnymi wyrobami dziewiarskimi. Jednak Iwona Michalska nie zamierza na tym poprzestać. Kiedy sklep zacznie zarabiać zatrudni współpracownika i wynajmie biuro.
Co to jest SDS?
Jest to przedsięwzięcie organizowane bez zewnętrznego dofinansowywania (jako jedno z nielicznych w naszym kraju). Szkolenia dedykowane są firmom z sektora MSP i mikroprzedsiębiorstwom prowadzącym działalność na terenie Łodzi. Szkolenia powinny zainteresować także osoby, które dopiero planują otworzyć własną działalność. Uczestnicy SDS mają szansę na bezkosztowe podniesienie kwalifikacji i zdobycie podstawowej wiedzy na temat prowadzenia biznesu: rachunkowości, podatków, reklamy i promocji czy pozyskiwania środków unijnych. Dodatkowo każdy z przyszłych przedsiębiorców będzie mógł skorzystać z godziny bezpłatnego doradztwa.
Pomysłodawcą Systemu Doradztwa i Szkoleń jest Oddział Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi.
Jak wynika ze statystyk małe i średnie przedsiębiorstwa generują prawie 50 proc. produktu krajowego brutto. A zatrudnienie w nich znajduje aż 70 proc. wszystkich zatrudnionych.
(agaka)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 166 [author_pid] => 1078 [author_name] => Agnieszka Turska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] =>Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Filologia Polska ze specjalizacją filologia dla mediów. W redakcji miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i portalu Franchising.pl od marca 2006 r. Zajmuje się social mediami i projektowaniem graficznym. Prywatnie miłośniczka kotów, żeglowania, mazurskich ognisk, dobrej książki i muzyki.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/agakapl [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/agakapl/ [author_photo] => Array ( [pid] => 205434 [itemserver_id] => 51038 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => d27/e75/agnieszka-turska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => agnieszka-turska ) ) [link] => /moja-firma/3599/przedsiebiorca-przeszkolony/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [article_date_formated] => 25.09.2007 [article_day] => Wtorek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )Przedsiębiorca przeszkolony
Łódzki Urząd Miasta uruchamia właśnie kolejną edycję szkoleń dla przedsiębiorców z regionu i osób planujących rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej.
Janusz Piotrowski, właściciel firmy BRAT postanowił połączyć dwa, zupełnie nie związane ze sobą, biznesy. Dzięki szkoleniu organizowanemu prze łódzki Urząd Miasta w 2006 i 2007 roku poznał zagadnienia z dziedziny rachunkowości, przepisy BHP dotyczące zatrudniania nowych pracowników oraz tajniki ubiegania się o fundusze i realizacji projektów finansowanych ze środków UE. Dziś przedsiębiorca prowadzi w jednym miejscu firmę zajmującą się sprzedażą i montażem stolarki okiennej oraz solarium.
– Montaż stolarki okiennej to praca sezonowa – przyznaje Janusz Piotrowski. - Remonty i budowy trwają zazwyczaj od wiosny do jesieni, z przestojem w okresie zimowym. Tymczasem solarium to inwestycja całoroczna. Dzięki temu zapracowani klienci mogą przyjść do firmy zrelaksować się w solarium i w późnych godzinach wieczornych, gdy większość zwykłych zakładów jest już zamknięta, załatwić sprawy związane z wymianą okien.
- Nawet 70-80 proc. naszych klientów odwiedza nas po południu i wieczorem – deklaruje Piotrowski.
Na tym jednak nie kończą się pomysły właściciela. Aby maksymalizować zyski w przyszłym roku planowane jest uruchomienie zakładu, w którym produkowane będą rolety i żaluzje.
Kolejnym przedsiębiorcą, który zyskał dzięki szkoleniom organizowanym przez Urząd Miasta Łodzi jest Iwona Michalska, która od 1 sierpnia 2007 r. prowadzi internetowy butik. Całe jej życie zawodowe wiązało się z handlem i tekstyliami. Jeszcze za czasów transformacji ustrojowej prowadziła sklep pasmanteryjny. Niestety koszty przekraczały zyski i interes trzeba było zamknąć. Dzięki realizowanemu przez urząd programowi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego udało jej się uzyskać środki na uruchomienie działalności. Na jej konto trafiło wkrótce 13 tys. zł.
Iwona Michalska była jedną z pierwszych osób, które zapisały się na szkolenia w Systemie Doradztwa i Szkoleń (SDS). Podczas zajęć poznała tajniki przygotowywania biznes planu, nowoczesnej promocji firmy i produktu, zasady prowadzenia działalności w warunkach UE oraz aplikowania o fundusze unijne.
Już wkrótce ruszy internetowy butik z nowoczesnymi wyrobami dziewiarskimi. Jednak Iwona Michalska nie zamierza na tym poprzestać. Kiedy sklep zacznie zarabiać zatrudni współpracownika i wynajmie biuro.
Co to jest SDS?
Jest to przedsięwzięcie organizowane bez zewnętrznego dofinansowywania (jako jedno z nielicznych w naszym kraju). Szkolenia dedykowane są firmom z sektora MSP i mikroprzedsiębiorstwom prowadzącym działalność na terenie Łodzi. Szkolenia powinny zainteresować także osoby, które dopiero planują otworzyć własną działalność. Uczestnicy SDS mają szansę na bezkosztowe podniesienie kwalifikacji i zdobycie podstawowej wiedzy na temat prowadzenia biznesu: rachunkowości, podatków, reklamy i promocji czy pozyskiwania środków unijnych. Dodatkowo każdy z przyszłych przedsiębiorców będzie mógł skorzystać z godziny bezpłatnego doradztwa.
Pomysłodawcą Systemu Doradztwa i Szkoleń jest Oddział Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi.
Jak wynika ze statystyk małe i średnie przedsiębiorstwa generują prawie 50 proc. produktu krajowego brutto. A zatrudnienie w nich znajduje aż 70 proc. wszystkich zatrudnionych.
(agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej