Trol zza lady
Nikt nie umie wysadzić w powietrze biznesu tak jak pracownik. Rzecz w tym, że żadna firma nigdy nie osiągnęła sukcesu bez rzetelnych pracowników.
Coś mnie napadło. To pewnie skutek epidemii noworocznych postanowień, nawiedzającej nas cyklicznie w okolicach świąt i Sylwestra. Wracając z pracy przejeżdżałem niedaleko wybudowanego niedawno w mojej okolicy ośrodka sportu i rekreacji. Jak nie teraz, to nigdy, pomyślałem i zboczyłem z trasy, by zakupić karnet na siłownię, może nawet i basen. Wnętrze niedawno wybudowanego obiektu jeszcze mnie zachęciło. Wysoki standard, eleganckie szatnie, dobre wyposażenie, a i ludzi mniej i ceny bardziej znośne niż w korpo-siłowniach w centrum. Dodatkowo zmotywowany podchodzę więc do recepcji i po krótkiej analizie oferty, wybieram karnet na dwa wejścia w tygodniu. Już wyciągam portfel, by płacić, ale w tym momencie obsługująca mnie pani dostrzega, że nie mam przy sobie stroju, który umożliwiłby mi natychmiastowe zażycie fizycznego wysiłku. Ja na to, że fakt, nie mam, bo tak sobie spontanicznie wpadłem i pewnie zacznę od jutra. A pani, że skoro od jutra, to ona mi dziś karnetu nie sprzeda, bo mi jeden dzień z całego miesiąca przepadnie. Lepiej, żebym przyszedł od razu gotowy do ćwiczeń i wtedy kupił. No więc tłumaczę, że poprzez zakup karnetu zamierzam dokonać zobowiązania wobec samego siebie. W końcu jak zapłacę, to będę zmotywowany i w końcu się ruszę, inaczej stracę. A wiem, że jak dziś wyjdę bez karnetu, to już nie wrócę… Nieugięta. Mam wrócić w dresie i adidasach, wtedy sprzeda. Bo szkoda karnetu.
Nie wiem, czy bardziej mnie przekonała czy po prostu opadły mi ręce i dałem sobie spokój. W każdym razie wyszedłem z niczym i na kolejną mobilizację będę musiał poczekać pewnie do grudnia. Póki co w zamian mam przynajmniej refleksję. Czy ta iście barejowska postać to naprawdę aż taka rzadkość? Czy na pewno nie spotykamy jej częściej, również w prywatnych siłowniach, sklepach i restauracjach?
Oto klient przychodzi, by skorzystać z usługi i zostawić pieniądze. A w tym przypadku właściwie głównie zostawić pieniądze, bo nie jest pewne, że skorzysta. Tymczasem na ratunek Rejtanem rzuca mu się pracownica i piersią własną zasłania kasę, by z klienckiego portfela choćby grosz nie przesypał się do kiesy właściciela. Może i kreatura ze mnie, w zasadzie powinienem jej dziękować. Tylko jakoś nie potrafię przejść obojętnie wobec krzywdy tych, co inwestują własne pieniądze i ponoszą ryzyko, by potem być trolowanymi przez własnych ludzi. I to tych z pierwszego frontu walki o klienta.
Nikt tak nie umie wysadzić biznesu, jak pracownik. Rzecz w tym, że żadna firma nigdy nie osiągnęła wielkiego sukcesu bez rzetelnych, zaangażowanych i lojalnych pracowników. Jeśli przedsiębiorca chce rozwijać swój biznes, to prędzej czy później musi zaufać ludziom. Dla niektórych mentalne przygotowanie do tego, by przekazać część obowiązków pracownikom, jest drogą przez mękę. Życie na każdym kroku pokazuje, że to nie paranoja, tylko uzasadnione lęki. Ostatecznie jednak to jedyna droga.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


