Biznes do schrupania
Na razie koncept Tradycyjne Zapiekanki – z ogórem czy bez? rozwija się na Śląsku, ale franczyzodawca chce rozbudować sieć w całej Polsce. Inwestycja zaczyna się od 50 tys. zł.
Zapiekanki to, można powiedzieć, tradycyjny polski fast food. Opierając się na ich popularności swój koncept gastronomiczny postanowił zbudować właściciel marki Tradycyjne Zapiekanki – z ogórem czy bez? Pierwszy lokal własny został otwarty w marcu ubiegłego roku w Katowicach.
– Został przyjęty tak dobrze, że wkrótce uruchomiliśmy dwa kolejne, w Gliwicach i Bielsku Białej – mówi Adrian Ptasiński, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Tradycyjne Zapiekanki – z ogórem czy bez? – Następnym krokiem była decyzja o utworzeniu systemu franczyzowego. Zdecydowaliśmy się na to po pół roku zdobywania doświadczenia na rynku.
Pierwszy punkt franczyzowy zaczął działać trzy miesiące temu w Dąbrowie Górniczej. Kolejne powstaną jeszcze w tym roku, w Zabrzu, Rybniku i Będzinie.
Na razie koncept rozwija się na Śląsku, ale franczyzodawca nie chce się ograniczać tylko do tego regionu kraju.
– Chcemy otwierać lokale w całej Polsce – zastrzega Adrian Ptasiński. – Oczekujemy, by osoby spoza województwa śląskiego i małopolskiego, zainteresowane nasza franczyzą, zadeklarowały, że w ciągu określonego czasu otworzą nie jeden, ale kilka lokali. Na terenie dużego miasta czy np. województwa będą wtedy działały na zasadzie wyłączności. Związane to jest z koniecznością budowania własnej sieci dystrybucyjnej: magazynu na produkty, zakupu samochodów dostawczych. Przy jednym lokalu to nieopłacalne, a przy kilku już tak. Natomiast na Śląsku i w Małopolsce, gdzie firma ma własną sieć dystrybucyjną, można otwierać pojedyncze lokale.
Generalnie zapiekanki to koncept dla miast powyżej 50 tys. mieszkańców, choć franczyzodawca nie wyklucza, że może też zastanowić się też nad mniejszymi rynkami. Jeśli decydujemy się na sprzedaż z okienka, to wystarczy lokal wielkości 30 m2. Jeżeli jednak chcemy zorganizować miejsca dla klientów, minimalna potrzebna powierzchnia to 60-70 m2. Z dotychczasowych doświadczeń licencjodawcy wynika, że koszty inwestycji to co najmniej 50 tys. zł netto. Franczyzodawca przygotuje dokładną symulację wysokości inwestycji w momencie, gdy będzie miał już propozycję konkretnego lokalu. Pomoże też w zrobieniu projektów technologicznych i aranżacyjnych.
– Każdy nasz lokal był rentowny od samego początku – zapewnia Adrian Ptasiński. – Nawet w najsłabszych, zimowych miesiącach nie trzeba było dokładać do biznesu. Chyba najlepszą rekomendacją jest fakt, że nasz pierwszy franczyzobiorca już myśli o otwarciu kolejnego punktu.
ZOBACZ W KATALOGU
Am Am Kebab
Atelier Herosima
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Cofix Poland
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Le Pain Quotidien
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Maxipizza
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Night Burger
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Przybij Piątaka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sahar Kebab
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Sushiroll Bistro – restauracje sushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Willisch
Lodziarnie
Young Burger
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Featured franchises
Żabka
Sklepy typu convenience
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Willisch
Lodziarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...