Biznes jasny jak słońce
Nowa ustawa o odnawialnych źródłach energii może dać impuls do rozwoju fotowoltaiki. Na instalacji paneli słonecznych można zarabiać we franczyzie.
Obowiązująca od lipca 2016 roku nowa Ustawa o odnawialnych źródeł energii może spowodować, że na rynku fotowoltaiki będziemy w najbliższych latach obserwować znaczne wzrosty. Nowe zasady rozliczania energii z mikroinstalacji fotowoltaicznych przewidują, że właściciele takich jednostek będą mogli sprzedawać wytworzoną, a nie wykorzystaną przez siebie energię (co ma promować jej oszczędzanie). Eksperci spodziewają się, że liczba instalacji służących do produkcji energii słonecznej może rosnąć w tempie nawet 50 proc. rocznie. Ale koniunktura w branży fotowoltaiki panuje nie od dziś. Jak wynika z danych Stowarzyszenia Branży Fotowoltaicznej POLSKA PV, 2015 roku moc skumulowana w instalacjach fotowoltaicznych w Polsce przekroczyła 95 MWp (Mega Watt peak, jednostka, w której wyraża się moc paneli fotowoltaicznych). Aż 98 proc. z tych instalacji zostało przyłączone do sieci w latach 2014-2015.
Rozwój fotowoltaiki oznacza również wzrost liczby firm zajmujących się produkcją i montażem urządzeń do pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł. Freevolt jest w tej branży jednym z pierwszych graczy, który zdecydował się na budowę sieci franczyzowej. W ofercie firmy znajdują się elektrownie słoneczne, systemy podgrzewania wody, oświetlenia solarne i hybrydowe. Wszystkie produkty są przeznaczone dla klienta indywidualnego, przedsiębiorstw i instytucji użyteczności publicznej.
Do zadań franczyzobiorców Freevolt należeć będzie sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznych. Obsługiwać będą zarówno klientów przekazanych przez centralę, jak i tych pozyskanych we własnym zakresie.
– Franczyzobiorca przyjmuje od organizatora wszystkie produkty w depozyt. Przechowuje je we własnym magazynie w celach sprzedażowych oraz w ramach ekspozycji demonstracyjnej. Franczyzobiorca nie ponosi żadnych kosztów zakupu towarów, jednak w chwili otrzymania produktów ponosi pełną odpowiedzialność za przekazany towar – tłumaczy Łukasz Nowiński, dyrektor zarządzający FreeVolt.
Franczyzobiorca musi jednak zainwestować w zakup wyposażenia dla ekipy montażowej składającej się z minimum dwóch osób (z których jedna musi mieć uprawnienia elektryczne). Jego szacunkowy koszt wynosi ok. 55 tys. zł.
– Franczyzobiorca wykonuje usługi sprzedaży i montażu, za co przyznane jest mu wynagrodzenie. Dochodowość można już określić na podstawie rosnących rachunków za energię elektryczną. Wszyscy zauważamy i przede wszystkim odczuwamy po swoich portfelach rosnące stawki za prąd, zatem zainteresowanie produktami rynku odnawialnych źródeł energii jest coraz większe. Nawet przy negatywnych założeniach sprzedaży na poziomie minimum 18 instalacji o nominalnej mocy 3 kWp, zainwestowana kwota zwróci się już w pierwszym roku. Nawet jeżeli franczyzobiorca nie angażuje swoich sił w poszukiwaniu klienta, to marketing centralny zapewnia przekazywanie już zainteresowanych klientów – twierdzi Łukasz Nowiński.
W Polsce działa 13 salonów firmowych FreeVolt. Centrala sieci współpracuje z partnerami handlowymi w postaci ponad 1 tys. oddziałów marketów budowlanych, projektantów, sklepów rolniczych.
– Właśnie przez współpracę z partnerami handlowymi zapewniamy franczyzobiorcom bazę klientów – tłumaczy Łukasz Nowiński. – Plany rozwojowe zakładają utworzenie około 40 salonów firmowych FreeVolt. W ciągu pół roku udało się podpisać około 10 umów franczyzowych, zatem spodziewamy się otwarcia placówek w każdym województwie do połowy 2017 roku.
Marka Freevolt rozwija się również na rynku amerykańskim, gdzie powstają kolejne biura sprzedaży.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


