Franchising jest jak sprzedaż chipsów
Rozmowa z Andrzejem Wojciechowiczem, dyrektorem ds. franchisingu w grupie Casino
We wrześniowym wydaniu Supermarketu Polska ukazał się wywiad Moniki Doleckiej z Andrzejem Wojciechowiczem, dyrektorem ds. franchisingu w firmie Casino, zarządzającej Geantem i .
„Klasyczny franchising to stała i ciągła współpraca pomiędzy dwoma prawnie i finansowo niezależnymi podmiotami gospodarczymi na bazie pewnego systemu sprzedaży, który franchisodawca oferuje, a francisobiorca aplikuje” - powiedział Wojciechowicz - „nasz system jest bardzo prosty. Żartuję czasem, że jestem jak sprzedawca chipsów - daje display i mówię, gdzie które chipsy mają stać, a potem dbam o to, by je ciągle dostarczać.”
Główną przyczyną rozwoju sieci franchisingowych w Polsce jest według Wojciechowicza wzrost konkurencji. „Mała placówka nie może konkurować cenowo z kampaniami promocyjnymi i technikami marketingowymi dużych sieci. Może nie upaść, może się zmienić i przekształcić – na przykład w sklep Leader Price.”
Wejście do sieci zarządzanej przez Casino ma według Wojciechowicza dwie główne zalety. „Po pierwsze jesteśmy wiodącą firmą na rynku i jesteśmy znani. Po drugie oferujemy klientom atrakcyjną cenę, pojedyńczy przedsiębiorca tego nie zapewni. Zapewniamy pełen asortyment typowego supermarketu. Dla przedsiębiorcy jesteśmy łatwym w zastosowaniu systemem, ponieważ kupuje produkty tylko u nas.”
Wojciechowicz przewiduje rozwój franchisingu w Polsce - „jeżeli polscy przedsiębiorcy chcą skutecznie obronić się przed zagranicznymi koncernami.” Warunkiem popularności tego systemu i jego funkcjonalności na rynku jest ścisła współpraca dwóch podmiotów. „To musi być biznes win - win. Obydwaj musza wygrać” - dodaje Wojciechowicz.
Więcej: Monika Dolecka, Supermarket Polska, wrzesień 2002Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


