Wykorzystać lato

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Punkty sezonowe to sposób na wykorzystanie potencjału turystycznych miejscowości, które latem przeżywają oblężenie. Tam mogą spotkać się klienci, którzy markę już znają, jak i ci, którzy dotąd się z nią nie zetknęli.
- W czerwcu powstało 14 naszych sezonowych punktów sprzedaży – informuje Ewa Matuszak, dyrektor sprzedaży
spółki CDRL, właściciela marki Coccodrillo. - Uruchomiliśmy je głównie nad morzem, między innymi w Dźwirzynie, Ustce, Jarosławcu, Krynicy Morskiej, ale także w innych regionach kraju: w Solinie, Mikołajkach i wielkopolskim Skorzęcinie. Już możemy powiedzieć, że ten model się sprawdził. Będziemy kontynuować tę działalność w przyszłym roku.

W Polsce działają obecnie 92 salony własne marki oraz 145 franczyzowych. Nowe sklepy powstały w tym roku m.in. w Starogardzie Gdańskim, Kaliszu, Strzelcach Opolskich. Otwarty został też kolejny salon w Krakowie oraz sklepy outletowe w Warszawie i Rzgowie. Poza tym Coccodrillo ma też placówki za granicą: 132 na terenie Unii Europejskiej i 94 poza nią.
- Nasza sieć cały czas ulega rozbudowie, a nowe placówki zastępują stare. Działające salony zmieniają lokalizacje – mówi Ewa Matuszak. - Podyktowane jest to zmianą szlaków zakupowych klientów lub powstawaniem nowych galerii handlowych. Przykładamy dużą wagę do rewitalizacji działających placówek, aby nasze salony wychodziły naprzeciw oczekiwaniom klientów. Dodatkowo powiększamy ofertę butów, w związku z tym aranżacja salonów musi zostać do nich dostosowana.

Do końca roku sieć planuje otwarcie salonów m.in. w Galerii Sudeckiej w Jeleniej Górze, Galeria Posnania w Poznaniu, Galerii Riviera w Gdyni, Galerii Krupówki w Zakopanym oraz w Gorlicach. Pożądane przez markę lokalizacje to nie tylko centra handlowe dużych miast. Poszukiwane są także lokale w miejscowościach od 20 tys. mieszkańców, w atrakcyjnych punktach przestrzeni miejskiej oraz w galeriach handlowych. Sklep powinien mieć powierzchnię od 50 do 70 m2. Nie ma opłaty wstępnej. Rozpoczęcie współpracy z Coccodrillo wiąże się natomiast z koniecznością wpłaty kaucji zwrotnej, która stanowi zabezpieczenie towaru, otrzymanego przez partnera w depozyt.

Agent zobowiązany jest także kupić licencję na oprogramowanie, dostarczone przez franczyzodawcę. Dodatkowo do prowadzenia działalności niezbędny jest dostęp do internetu, komputer oraz drukarka fiskalna. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji, opiekun regionalny wspiera franczyzobiorcę podczas otwarcia sklepu i w trakcie prowadzenia działalności. Nie ma opłat na fundusz marketingowy. Materiały promocyjne przekazywane są partnerom bezpłatnie.
- Jesteśmy już obecni w większości miast w Polsce. Zawęża to listę miejscowości, w których możliwe jest otwarcie nowej placówki – nie ukrywa Ewa Matuszak. - Pomimo tego cały czas planujemy otwarcia w nowych, dobrze rokujących miastach.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €