Da Grasso się odbudowuje
W tym roku Da Grasso podpisało już osiem nowych umów franczyzowych. Marka uzupełnia sieć po kilkudziesięciu zamknięciach w ostatnich latach.
Jeszcze niedawno właścicielki Da Grasso rozważały sprzedaż firmy. Prowadziły nawet negocjacje ze spółką Sphinx, ale ostatecznie do transakcji nie doszło. Teraz jednak o sprzedaży sieci już nie myślą.
– Kryzys ekonomiczny spowodował, że odczuliśmy spadek obrotów – przyznaje Magdalena Piróg, prezes Da Grasso. – Jednak od roku czuć zdecydowane ożywienie w branży. Koniunktura się poprawia, Polacy wydają więcej pieniędzy na jedzenie, a obroty naszych franczyzobiorców rosną.
W ciągu ostatnich dwóch lat sieć pizzerii Da Grasso się skurczyła. Franczyzodawca rozwiązał umowy z 20 franczyzobiorcami.
– Nie chcieli rozwijać się zgodnie z wizją naszej sieci i nie świadczyli usług na odpowiednim poziomie – tłumaczy Magdalena Piróg. – Natomiast w miastach, gdzie konieczne okazało się zamknięcie pizzerii, w tej chwili otwierają się już nowe lokale. Tak jest np. w Sochaczewie, gdzie otworzyliśmy restaurację 22 czerwca, tak będzie w Łomży, Bydgoszczy. W tym roku podpisaliśmy już w sumie osiem nowych umów franczyzowych. W tej chwili funkcjonuje 170 restauracji z naszym szyldem. Jesienią otwieramy też drugi lokal własny, w nowo budowanej galerii handlowej Posnania w Poznaniu.
Według franczyzodawcy, inwestycja w pizzerię mieści się w widełkach od 150 do 350 tys. zł. Rozbieżność wynika ze stanu wyjściowego lokalu, z jakim ma się do czynienia. W przypadku pomieszczeń w stanie deweloperskim, w których trzeba zrobić od podstaw wszystko, łącznie z wentylacją, klimatyzacją, koszty będą zdecydowanie wyższe, niż w lokalu po funkcjonującej wcześniej gastronomii. Wstępna opłata za przystąpienie do sieci to 12 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 1464 zł netto.
Pizzerie Da Grasso otwierane są w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Mieszczą się zarówno w lokalach przy ulicy (na dużych osiedlach, w centrach miast), jak i w galeriach handlowych.
– W galerii handlowej może to być zarówno lokal w food courcie, jak też samodzielna restauracja – mówi Magdalena Piróg. – Wolimy nawet tę drugą opcję, ponieważ dzięki samodzielnej sali konsumpcyjnej można lepiej budować relacje z klientami.
Franczyzodawca zapewnia wsparcie przy otwieraniu restauracji, szkolenia dla franczyzobiorcy i pracowników, wskazuje sprawdzonych dostawców artykułów spożywczych. Nowa restauracja zostaje włączona do systemu zamówień on-line, jest też obecna na portalach gastronomicznych, służących do składania tego typu zamówień (pizzaportal.pl, pyszne.pl).
– Zapewniamy także ogólnopolski marketing całej sieci – dodaje Magdalena Piróg. – W połowie czerwca wystartowała np. wspólna kampania z gumą Orbit, na której opakowaniach zamieszczamy kupon, upoważniający do zakupu naszej pizzy za 5 zł. Wraz z początkiem Euro 2016 wprowadziliśmy też specjalną promocję dla kibiców, która potrwa aż do sierpnia, bo wtedy są Igrzyska Olimpijskie.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


