Agent na czasie

Franczyzobiorca RCU Ubezpieczeń przed otwarciem własnego biura spędza dwa miesiące na szkoleniach. Kiedy zaczyna zarabiać?
Firma RCU Ubezpieczenia działa na rynku od 2004 roku, a sieć franczyzową buduje od 2010. Obecnie z marką współpracuje ok. 200 biur ubezpieczeń. 10 z nich należy do franczyzodawcy, 160 prowadzą franczyzobiorcy, a pozostałe to punkty partnerskie, które prowadzą działalność pod własnym szyldem.
– Docelowo widzimy na polskim rynku potencjał do otwarcia łącznie 350 biur. Chcielibyśmy mocniej zaistnieć na Warmii i Mazurach, a także na Podkarpaciu, gdzie obecnie nasza marka nie ma silnej reprezentacji – mówi Adam Szczerba, koordynator sieci RCU Ubezpieczenia. – Chcemy też zachęcać naszych obecnych partnerów do przejścia na franczyzowy model współpracy.
Placówki RCU powstają zarówno w dużych aglomeracjach, jak i małych miejscowościach powyżej 5 tys. mieszkańców. Inwestycja we franczyzowy biznes tej marki wymaga 7 tys. zł. Nieco ponad połowę kwoty trzeba przeznaczyć na zakup zewnętrznych elementów oznakowania biura. Mniej więcej 2,5 – 3 tys. zł stanowią koszty szkolenia i rejestracji w towarzystwach ubezpieczeń.
– Żeby rozpocząć sprzedaż produktów ubezpieczeniowych, trzeba uzyskać odpowiednie pozwolenia, a to wiąże się z koniecznością odbycia szkoleń i zdania egzaminów. Franczyzobiorca musi zaliczyć 150-godzinny kurs w jednym towarzystwie ubezpieczeniowym, na którym zdobywa podstawową wiedzę. Sprzedaż produktów każdego innego towarzystwa wymaga uczestnictwa w kolejnych szkoleniach. Tym razem jednak trwają one krócej – po 48 godzin. Łącznie franczyzobiorca przed otwarciem własnej placówki spędza na szkoleniach ok. dwóch miesięcy. Już po uruchomieniu punktu bierze też udział w regularnych szkoleniach – tłumaczy Adam Szczerba.
Koordynator sieci RCU Ubezpieczenia wraz z żoną prowadzi własne biuro ubezpieczeń w Sosnowcu. Twierdzi, że właśnie dobra znajomość specyfiki produktów ubezpieczeniowych, ale też kwestii prawnych, stanowią klucz do sukcesu w tym biznesie. Szacuje, że placówka RCU zaczyna zarabiać na pokrycie bieżących kosztów po 8-9 miesiącach działalności. Zwrot początkowej kwoty inwestycji powinien nastąpić po 12-14 miesiącach.
– Franczyzobiorca może zaoferować klientowi produkty 30 towarzystw ubezpieczeń. Najwięcej sprzedaje się oczywiście ubezpieczeń komunikacyjnych. Franczyzobiorcy, którzy angażują się w prowadzenie firmy i budowanie portfela klientów, mogą liczyć na zyski w wysokości 25-30 tys. zł miesięcznie – dodaje Adam Szczerba.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...