Nowe hotele na wakacje
W czerwcu Orbis otwiera trzy hotele pod marką ibis Styles. W branży hotelowej to międzynarodowe sieci rozwijają się najszybciej.
W Polsce do niedawna były tylko trzy hotele z szyldem ibis Styles – w Bielsku Białej, Wrocławiu i Wałbrzychu. W maju dołączył do nich obiekt w Białymstoku. Na czerwiec zaplanowano trzy kolejne otwarcia. Pierwsze już się odbyło – 2 czerwca ruszył ibis Styles Gniezno Stare Miasto. Hotel zlokalizowany jest w samym centrum Gniezna, przy skrzyżowaniu ulic Bolesława Chrobrego i Jana III Sobieskiego. Oferuje 70 pokoi dla 160 gości. Wśród nich są cztery pokoje przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz szesnaście dedykowanych rodzicom z dziećmi – z czterema miejscami do spania oraz telewizją z kanałami dziecięcymi. W całym budynku dostępne jest darmowe Wi-Fi. W hotelu znajdują się także cztery w pełni wyposażone sale konferencyjne. Wystrój wnętrz nawiązuje do historii miasta i pierwszych polskich królów.
– Jeszcze przed wakacjami do sieci ibis Styles dołączą hotele w Siedlcach i Nowym Sączu. A w przyszłym roku powstaną kolejne inwestycje związane z tą marką – zapowiada Hanna Bernakiewicz z Grupy Hotelowej Orbis.
Ibis Styles to marka hoteli ekonomicznych, należąca do AccorHotels, największego światowego operatora hotelowego. W sieci funkcjonują też marki ibis oraz ibis budget. W sumie pod tymi trzema szyldami na całym świecie działa prawie 1,9 tys. hoteli w 63 krajach.
W Polsce, ale także w 15 innych państwach (m.in. Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech) wyłącznym licencjonodawcą marek należących do AccorHotels jest Grupa Hotelowa Orbis. Otwierane przez nią hotele, oprócz tych z rodziny ibis, funkcjonują pod szyldami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure. Ich standard jest bardzo zróżnicowany – od 1 do 5 gwiazdek. W sumie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej Orbis oferuje 19 tys. pokoi w ponad 100 obiektach. Jednym z najważniejszych kryteriów włączenia hotelu do grupy Orbis jest lokalizacja oraz wielkość budynku. Strategia rozwoju zakłada przyłączanie do sieci obiektów nie tylko w dużych miastach, lecz także w mniejszych, gdzie Orbis jeszcze jest nieobecny. Najważniejszym warunkiem jest posiadanie przez miasto potencjału biznesowego lub biznesowo-turystycznego. Właściciel hotelu nie musi mieć doświadczenia w branży hotelowej, ponieważ otrzyma bieżące wsparcie potrzebne do prowadzania działalności, m.in. pomoc w czasie budowy lub modernizacji obiektu, system rezerwacji, wsparcie marketingowe i operacyjne w bieżącej działalności.
Według danych GUS w połowie 2015 r. w Polsce było 2,3 tys. hoteli. Jakieś 15 proc. z nich działa we franczyzie. Polski rynek hotelarski cały czas się rozwija. W latach 2012-2015 przybyło około 300 obiektów hotelowych. Ponad jedna trzecia wszystkich pokoi hotelowych jest skoncentrowanych w 16 miastach wojewódzkich (przoduje oczywiście stolica). GUS obliczył, że liczba turystów korzystających z obiektów noclegowych w 2015 r. wyniosła 26,9 mln (+ 7,2 proc. r/r), z czego 17,5 mln zatrzymało się w hotelach (+ 8,9 proc. r/r). We wspomnianym czasie na rynku hotelowym działały 24 polskie sieci (145 hoteli i ponad 16 tys. pokoi) oraz 15 międzynarodowych (158 hoteli i ponad 25 tys. pokoi). W latach 2014-2015 przybywało jednak tylko obiektów skupionych w sieciach międzynarodowych. Zdaniem ekspertów ta ekspansja znacznie osłabia pozycję hoteli niezrzeszonych, tym bardziej, że sieci utrzymują niskie ceny dla klientów.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


