Array ( [article] => Array ( [pid] => 42260 [country] => pl [article_id] => 9742 [article_date] => 2016-05-11 [articletype_id] => 34 [article_title] => Bank potrzebuje ludzi [article_intro] => Zbudowanie dobrego zespołu pracowników to jedno z największych wyzwań w biznesie bankowym. Rotacja pracowników jest duża, a szkolenie zajmuje sporo czasu – mówi Jacek Barbachowski, franczyzobiorca Alior Banku. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 14 [img_photo_description] => W kliencie trzeba wzbudzić zaufanie. Dopiero wtedy zyskuje się szansę na skuteczną sprzedaż.
Jacek Barbachowski, franczyzobiorca Alior Banku [secret] => scrtk7f982f9f0dc231aeb13c4ccfb407836e [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => finanse i bankowość [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => bank-potrzebuje-ludzi [article_title_striped] => Bank potrzebuje ludzi [dir] => article [article_text_photo] =>

Jacek Barbachowski przystąpił do sieci Alior Banku w 2012 roku. Propozycję wspólnego poprowadzenia placówki partnerskiej banku złożyła mu znajoma.
–Uznałem, że mam dużo do zyskania, a niewiele do stracenia. Jej opinie o współpracy z bankiem były dobre, więc postanowiłem spróbować – wspomina przedsiębiorca. 

Spółka ruszyła, ale niedługo później drogi wspólników rozeszły się ze względu na różne wizje biznesu. Jacek Barbachowski postanowił kontynuować działalność placówki. Jego lokal działa na warszawskiej Pradze Południe, w pobliżu centrum handlowego Promenada. Oprócz właściciela pracuje w nim jedna osoba.
– Zbudowanie dobrego zespołu pracowników to jedno z największych wyzwań w tym biznesie. Rotacja pracowników jest bardzo duża, a szkolenie zajmuje sporo czasu. Do rekrutacji trzeba się naprawdę przyłożyć, by wybrać kandydata, który zostanie z nami na dłużej i poradzi sobie na stanowisku doradcy klienta – przyznaje Jacek Barbachowski.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

W tej branży każdy buduje swoją własną markę w oczach klienta. Część klientów podąża za zaufanym doradcą, gdy ten zmienia instytucje. Dlatego lojalność pracowników jest tak ważna.
– Ja sam do dziś czerpię korzyści ze znajomości z klientami, których obsługiwałem jeszcze przed otwarciem placówki Aliora. To osoby, który mi ufają i chętnie współpracują – mówi przedsiębiorca.

Pożyczaj i zarabiaj

Alior Bank szacuje, że na urządzenie własnej placówki partnerskiej powinna wystarczyć kwota rzędu 20 tys. zł. W przypadku lokalu Jacka Barbachowskiego inwestycja sięgnęła nieco wyższego pułapu, ale to ze względu na droższe meble, na które zdecydował się franczyzobiorca.
– Wydatki zwróciły się po mniej więcej pół roku – stwierdza.

W placówkach partnerskich dominuje sprzedaż trzech głównych produktów – kont, lokat i kredytów. Pierwsze dwa wiążą klienta z bankiem, ale zarabia się na pożyczaniu. Zwłaszcza dziś, gdy niskie stopy procentowe znacznie ograniczyły opłacalność oszczędzania na lokatach. Jacek Barbachowski szacuje, że aby pokryć bieżące koszty działalności, musi udzielić pożyczek w wysokości 200 tys. zł.
– Banki konkurują między sobą, a także z instytucjami parabankowymi. Klienci, którzy zaciągnęli kredyty z oprocentowaniem opartym na zmiennej stopie procentowej, są dziś wygrani, bo płacą mniejsze odsetki. Ale to powoduje, że bankom ciężej o nich walczyć – przyznaje przedsiębiorca.

Zaufanie to podstawa

Jacek Barbachowski ze swojej współpracy z Alior Bankiem jest zadowolony, ale w tej chwili kolejnych otwarć nie planuje.
– Chciałbym skupić się na zarządzaniu działającą placówką, a przede wszystkim na pozyskaniu kolejnych pracowników – przyznaje.

Przyszłym franczyzobiorcom radzi, by profil biznesu dopasowali do swoich umiejętności i doświadczenia. Jego zdaniem w bankowości trudniej będzie poradzić sobie osobom, które wcześniej nie zajmowały się sprzedażą produktów finansowych.
– W branży bankowej chodzi nie tyle o bycie sprzedawcą, co o wcielenie się w rolę doradcy. Musimy wzbudzić zaufanie klienta i pomóc mu w doborze produktu. Dopiero wtedy zyskujemy szansę na sukces – podsumowuje Jacek Barbachowski.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>

Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/9742/bank-potrzebuje-ludzi/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => mój franchising [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 39 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => moj-franchising ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 74289 [country_item] => pl [description] => W kliencie trzeba wzbudzić zaufanie. Dopiero wtedy zyskuje się szansę na skuteczną sprzedaż.
Jacek Barbachowski, franczyzobiorca Alior Banku [path] => 7f6/ba3/alior.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 263 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 32787 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72612 [country_item] => pl [description] => W kliencie trzeba wzbudzić zaufanie. Dopiero wtedy zyskuje się szansę na skuteczną sprzedaż.
Jacek Barbachowski, franczyzobiorca Alior Banku [path] => d80/f08/fotolia_108313065_s.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 32836 ) ) ) [og_image] => 7f6/ba3/alior.jpg [article_date_formated] => 11.05.2016 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 74289 [country_item] => pl [description] => W kliencie trzeba wzbudzić zaufanie. Dopiero wtedy zyskuje się szansę na skuteczną sprzedaż.
Jacek Barbachowski, franczyzobiorca Alior Banku [path] => 7f6/ba3/alior.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 263 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 32787 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 74289 [country_item] => pl [description] => W kliencie trzeba wzbudzić zaufanie. Dopiero wtedy zyskuje się szansę na skuteczną sprzedaż.
Jacek Barbachowski, franczyzobiorca Alior Banku [path] => 7f6/ba3/alior.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 263 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 32787 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Alior Bank Partner [id] => 803 [type] => 14 [fr] => 2 [company_franchising] => 2 [minimal_investment] => 60000.00 [company_log] => 1 [short_description] => Placówki bankowe [name_length] => 18 [link] => /franczyza/803/alior-bank-partner/ [investmentFormatted] => 60 000 zł [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114486 [country_item] => pl [description] => [path] => 94a/f90/alior-bank-partner-banku.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 37517 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 182256 [country_item] => pl [description] => [path] => 26d/174/6093adef435fa-1.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 993 [img_height] => 662 [itemserver_id] => 45207 ) ) ) ) ) )

Bank potrzebuje ludzi

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jacek Barbachowski przystąpił do sieci Alior Banku w 2012 roku. Propozycję wspólnego poprowadzenia placówki partnerskiej banku złożyła mu znajoma.
–Uznałem, że mam dużo do zyskania, a niewiele do stracenia. Jej opinie o współpracy z bankiem były dobre, więc postanowiłem spróbować – wspomina przedsiębiorca. 

Spółka ruszyła, ale niedługo później drogi wspólników rozeszły się ze względu na różne wizje biznesu. Jacek Barbachowski postanowił kontynuować działalność placówki. Jego lokal działa na warszawskiej Pradze Południe, w pobliżu centrum handlowego Promenada. Oprócz właściciela pracuje w nim jedna osoba.
– Zbudowanie dobrego zespołu pracowników to jedno z największych wyzwań w tym biznesie. Rotacja pracowników jest bardzo duża, a szkolenie zajmuje sporo czasu. Do rekrutacji trzeba się naprawdę przyłożyć, by wybrać kandydata, który zostanie z nami na dłużej i poradzi sobie na stanowisku doradcy klienta – przyznaje Jacek Barbachowski.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

W tej branży każdy buduje swoją własną markę w oczach klienta. Część klientów podąża za zaufanym doradcą, gdy ten zmienia instytucje. Dlatego lojalność pracowników jest tak ważna.
– Ja sam do dziś czerpię korzyści ze znajomości z klientami, których obsługiwałem jeszcze przed otwarciem placówki Aliora. To osoby, który mi ufają i chętnie współpracują – mówi przedsiębiorca.

Pożyczaj i zarabiaj

Alior Bank szacuje, że na urządzenie własnej placówki partnerskiej powinna wystarczyć kwota rzędu 20 tys. zł. W przypadku lokalu Jacka Barbachowskiego inwestycja sięgnęła nieco wyższego pułapu, ale to ze względu na droższe meble, na które zdecydował się franczyzobiorca.
– Wydatki zwróciły się po mniej więcej pół roku – stwierdza.

W placówkach partnerskich dominuje sprzedaż trzech głównych produktów – kont, lokat i kredytów. Pierwsze dwa wiążą klienta z bankiem, ale zarabia się na pożyczaniu. Zwłaszcza dziś, gdy niskie stopy procentowe znacznie ograniczyły opłacalność oszczędzania na lokatach. Jacek Barbachowski szacuje, że aby pokryć bieżące koszty działalności, musi udzielić pożyczek w wysokości 200 tys. zł.
– Banki konkurują między sobą, a także z instytucjami parabankowymi. Klienci, którzy zaciągnęli kredyty z oprocentowaniem opartym na zmiennej stopie procentowej, są dziś wygrani, bo płacą mniejsze odsetki. Ale to powoduje, że bankom ciężej o nich walczyć – przyznaje przedsiębiorca.

Zaufanie to podstawa

Jacek Barbachowski ze swojej współpracy z Alior Bankiem jest zadowolony, ale w tej chwili kolejnych otwarć nie planuje.
– Chciałbym skupić się na zarządzaniu działającą placówką, a przede wszystkim na pozyskaniu kolejnych pracowników – przyznaje.

Przyszłym franczyzobiorcom radzi, by profil biznesu dopasowali do swoich umiejętności i doświadczenia. Jego zdaniem w bankowości trudniej będzie poradzić sobie osobom, które wcześniej nie zajmowały się sprzedażą produktów finansowych.
– W branży bankowej chodzi nie tyle o bycie sprzedawcą, co o wcielenie się w rolę doradcy. Musimy wzbudzić zaufanie klienta i pomóc mu w doborze produktu. Dopiero wtedy zyskujemy szansę na sukces – podsumowuje Jacek Barbachowski.

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €