Mierzą siły na zamiary

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Blue Shadow to rodzinna firma wywodząca się ze Śląska. Jej korzenie sięgają 2003 roku, kiedy to dwie dwie siostry, Sara i Roma Barna, postanowiły spróbować swoich sił w branży odzieżowej. Zaczynały od handlu towarami polskich i zagranicznych producentów, ale cały czas chciały wejść na rynek z własną kolekcją. Udało się to w 2012 roku. Dziś ich ubrania dostępne są w 28 sklepach, zarówno własnych, partnerskich, jak i franczyzowych.

Trzy sposoby na biznes

Na rozwój we franczyzie siostry zdecydowały się przed trzema laty. Współpracę z Blue Shadow można nawiązać w jednym z trzech modeli. Pierwszy z nich to sklep agencyjny, na którego rozwoju najbardziej zależy franczyzodawcy.
– W takiej formie współpracy, nasza firma jest właścicielem produktów ofertowych, czyli franczyzobiorca nie musi inwestować w zatowarowanie i tym samym, co najważniejsze, nie ponosi ryzyka z tym związanego. Dbamy o to, aby cały asortyment zmieniał się w cyklu około 50 dniowym, przy czym nowe modele dostarczamy minimum dwa razy w tygodniu. Tym, co nas wyróżnia, jest cykl produkcji, który trwa od 7 do 10 dni. Doradcy zatrudnieni w sklepach Blue Shadow przechodzą wstępne oraz okresowe szkolenia w naszej Akademii Blue Shadow, po których otrzymują odpowiedni certyfikat – mówi Agnieszka Falińska z sieci Blue Shadow.

Inwestycja w sklep agencyjny wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/m2, zatem w przypadku lokalu o wielkości 100 m2 (to górny limit metrażu sklepu), sięgnie 100 tys. zł. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca.
– Drugą formą współpracy jest możliwość prowadzenia sklepu partnerskiego. W tym wariancie partner dokonuje zakupu towaru, więc jest jego właścicielem. Może brać udział w działaniach marketingowych, jest o nich zawsze powiadamiany. Sklep partnerski działa pod szyldem Blue Shadow na wyznaczonej minimum 25 m2 strefie, która zaaranżowana jest według naszego projektu – tłumaczy Agnieszka Falińska.

Marka Blue Shadow jest jeszcze dostępna w formacie tzw. sklepu współpracującego. To dość luźna forma partnerstwa, dedykowana osobom, które chciałyby poszerzyć ofertę istniejącego o konkretne ubrania Blue Shadow.

Wyzwania i szanse

Agnieszka Falińska podkreśla, że największym wyzwaniem w prowadzeniu salony modowego jest zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta.
– Ważne jest utrzymanie standardów, które trzeba realizować każdego dnia i w każdej sytuacji. Kluczem jest dobór pracowników, muszą to być osoby pasjonujące się modą i ceniące kontakt z ludźmi. To główne zadanie, które stawiamy przed naszymi kontrahentami – tłumaczy. – Mając do dyspozycji towar projektowany seriami, komplementarnie i w jednej linii stylistycznej oczekujemy nie sprzedaży, a stylizacji. Nie skupiamy się na pojedynczych elementach ubioru, lecz na pełnym wyglądzie naszych klientek.

Na rynku odzieżowym klienci cenią jakość, ale też szukają indywidualności. A ponieważ mogą coraz łatwiej porównywać ceny, to nie chcą przepłacać.
– Odzież to produkt wyjątkowy, warto by był dobrze skrojony i skierowany dla indywidualnego klienta. To bardzo ciężkie, ale i fascynujące zadanie. Tworzenie mody dla kobiet, charakteryzuje ciągłe dążenie do doskonałości przy jednoczesnym dbaniu o nowe kroje, desenie i struktury materiałów. Rynek odzieżowy jest bardzo dynamiczny – podsumowuje Agnieszka Falińska.

Do końca roku sieć Blue Shadow ma urosnąć o 10 sklepów. Docelowo franczyzodawca widzi potencjał na 100 placówek.
– Do każdego otwarcia przygotowujemy się starannie, dlatego rocznie otwieramy nie więcej niż 10-15 sklepów. Skupiamy się nad jakością funkcjonowania salonów, a nie nad ich ilością – zapewnia Falińska.

Więcej o wymogach lokalowych w sieci Blue Shadow można przeczytać w artykule Lokal wybiera franczyzodawca na portalu Lokalnabiznes.pl.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €