MarcPol zamyka nierentowne sklepy

Zarząd sieci pozbył się dwóch niedochodowych marketów. Wszystko wskazuje na to, że z planów rozwoju we franczyzie na razie nici.
Mrągowo i Stanisławów Pierwszy – to w tych miejscowościach zarząd spółki MarcPol postanowił na przełomie roku „odstrzelić” swoje supermarkety. Sklep w mazowieckim Stanisławowie zaliczył wyjątkowo krótką przygodę z rynkiem: huczne otwarcie z udziałem władz gminy świętowano w sierpniu 2015 roku. Sklep otwarto według nowych standardów wizualizacyjnych, a szczególnym powodem do dumy właścicieli miał być dział warzywny o nazwie „Zieleniak”. Pierwszy taki w całym kraju. Niestety rynkowa rzeczywistość w pół roku zweryfikowała biznesplan. Niezadowalające wyniki finansowe zmusiły Marcpol do zamknięcia sklepu.
– Naszym celem jest systematyczna poprawa rentowności sieci handlowej. Dlatego w ostatnim czasie zdecydowaliśmy się na podjęcie zdecydowanych kroków i zamknięcie dwóch niedochodowych placówek, które nie rokowały poprawy i zaniżały efektywność całej sieci – tłumaczy Agata Duraj, dyrektor handlowy firmy MarcPol.
Rok 2015 upłynął w sieci pod znakiem remodellingu sklepów. Marcpol pojawił się też w nowej lokalizacji na warszawskim Bemowie. W tym roku otwarć ma być więcej.
– W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozwoju sieci. Na razie nie chcemy jednak precyzować dokładnej liczby sklepów, jaką zamierzamy uruchomić w tym roku oraz ich lokalizacji. Będziemy na bieżąco przekazywać informację w tym zakresie. Na najbliższe miesiące mamy zaplanowanych 8 nowych otwarć – dodaje Agata Duraj.
Aktualnie sieć MarcPol liczy 60 sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju. W połowie 2014 roku zarząd zapowiedział, że oprócz własnych punktów postawi też na otwarcia we franczyzie.
– Jesteśmy również zainteresowani współpracą z lokalnymi sieciami sklepów lub właścicielami pojedynczych placówek o powierzchni powyżej 200 m2. Preferujemy współpracę na zasadzie franczyzy, ale dopuszczamy również możliwość ajencji. Chcemy zaoferować naszym partnerom elastyczną ofertę, ponieważ zależy nam na maksymalnym zwiększeniu potencjału obrotu towarowego w naszych sklepach – taką deklarację złożył wówczas Michał Kubajek, dyrektor ds. marketingu Marcpol w rozmowie z portalem dlahandlu.pl.
Od tamtej pory nie było jednak żadnych informacji na temat sklepów działających na licencji. Spółka nie odpowiedziała też na nasze pytania dotyczące realizacji planów związanych z franczyzą.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...