Carrefour idzie drogą Żabki

Francuska marka rozpoczyna rozwój sieci w modelu ajencyjnym. Do końca roku chce mieć 10 takich sklepów.
W ramach sieci Carrefour Polska, działa ponad 545 sklepów franczyzowych. Do tej pory większość z nich działała na licencji franczyzowej, ale teraz w strategii rozwoju sieci pojawił się nowy model – ajencyjny. Pierwszy sklep oparty na takich zasadach powstał w centrum Warszawy i działa pod szyldem Express convenience.
W modelu franczyzowym właściciel sklepu ponosił koszty związane z urządzeniem i wyposażeniem sklepu. Był też właścicielem towaru, ale jego zysk wynikał z marży uzyskiwanej na sprzedaży. W nowym modelu współpracy ajencyjnej to Carrefour jest głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Ajent nie ponosi żadnych kosztów inwestycji – jego głównym zadaniem jest prowadzenie sklepu zgodnie ze standardami firmy. Carrefour zapewnia system bonusowy oraz wsparcie doradców, a zarobek ajenta opiera się na prowizji od wartości sprzedanych towarów.
– Naszą ofertę kierujemy do wszystkich osób czujących w sobie żyłkę handlowca. Chcemy zaktywizować i zachęcić do działania mikroprzedsiębiorców, a także młode osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z biznesem – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience Carrefour.
Carrefour ma w swoim portfelu marki różniące się pod względem formatu sklepu oraz modelu współpracy. Przedsiębiorca planujący otwarcie placówki handlowej może wybierać spośród trzech formatów: Express convenience, Express minimarket oraz Globi. Express convenience, oznaczone pomarańczowym logo, to samoobsługowe sklepy o powierzchni do 250 m2, w lokalizacjach typowo miejskich, o dużym natężeniu ruchu. Express minimarket (sklepy z zielonym logo) przeznaczone są dla lokali o powierzchni od 250 do 500 m2, a Globi to koncept dla właścicieli sklepów powyżej 500 m2, zarówno w miastach, jak i w mniejszych miejscowościach.
System ajencyjny to nowość w Carrefour, ale na rynku handlowym takie rozwiązanie jest dość popularne. Najbardziej znaną siecią wykorzystującą ajencję jest Żabka, również rozwijająca markę convenience. Z tego modelu czerpią też koncepty Freshmarket oraz Małpka Express.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...