Kari wchodzi w nowe buty

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Kari liczy obecnie ok. 40 sklepów. Wszystkie należą do właściciela marki i działają w galeriach handlowych w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców. Oferta międzynarodowego konceptu opiera się na obuwiu, akcesoriach i dodatkach, ale to buty odpowiadają za 80 proc. sprzedaży.
– Działamy na polskim rynku od 2012 roku. Do tej pory otwieraliśmy tylko własne sklepy, ale ze względu na dużą liczbę zapytań o franczyzę postanowiliśmy udostępnić naszą markę partnerom – zapowiada Krzysztof Barański, dyrektor ds. ekspansji Kari Poland.

Według niego sieć jest w stanie rosnąć nad Wisłą w tempie 5-6 otwarć rocznie. Jeszcze na ten rok szykowane są trzy salony partnerskie. Franczyzodawca nie zdradza szczegółów dotyczących lokalizacji, wiadomo jednak, że sklepy powstaną na Mazowszu i w Małopolsce.

Przedsiębiorcy przystępujący do sieci Kari nie ponoszą opłat wstępnych, ale w biznesplanie powinni uwzględnić koszty wyposażenia i remontu lokalu zgodnie ze standardem marki. Te sięgną ok. 60-80 tys. zł. Projekt pomieszczenia przygotowuje franczyzodawca.
– Sklepy Kari otwieramy w lokalach o powierzchni 150-200 m2. Koncepcja sklepu jest taka, by oprócz bogatej ekspozycji obuwia dać klientom duży wybór dodatków – od biżuterii, przez szale, paski oraz torebki, po bieliznę, stroje kąpielowe, skarpety, rajstopy oraz legginsy – wylicza Krzysztof Barański.

Współpraca w sieci Kari opiera się na tradycyjnym modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie kupuje towaru na własny rachunek – do momentu sprzedaży klientowi ubrania pozostają własnością franczyzodawcy, a partner zarabia na prowizji od sprzedaży. Dzięki temu nie ponosi kosztów niesprzedanych towarów.
– Nie pobieramy opłat franczyzowych, wymagamy jedynie zabezpieczenia towaru w formie weksla. Przekazujemy  franczyzobiorcom system kasowy wraz z komputerem – dodaje Krzysztof Barański.

Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce firmy PROFIT system, na koniec 2014 roku w branży odzieżowej działało 148 konceptów handlowych. Średni koszt inwestycyji w sklep na licencji sięgnął blisko 200 tys. zł.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €