Czysty zysk
Ecomyjnia stawia na rozwój mobilnej wersji myjni samochodowych. Franczyzobiorcy mogą zarabiać nie tylko na czyszczeniu aut, ale też sprzątaniu mieszkań, biur, czy robieniu dezynfekcji.
Pod logo Ecomyjni działa około około 100 jednostek franczyzowych – nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, Norwegii, Włoszech, Czechach, Kosowie, na Słowacji. W tym roku marka znalazła też partnerów w Anglii i Szkocji.
– Od początku roku przybyło nam ponad 20 jednostek franczyzowych – mówi Marek Karafioł, właściciel firmy. – Niektóre z nich to kolejne placówki naszych dotychczasowych franczyzobiorców.
Firma nastawia się na rozwój myjni mobilnych. Taką formę wiekszosć nowo otwieranych placówek.
– Jeśli chodzi o tradycyjne myjnie stacjonarne, rynek w Polsce trochę się kurczy. Dużą konkurencją są dla nich myjnie bezdotykowe, które wyrosły jak grzyby po deszczu – nie ukrywa Marek Karafioł. – Dlatego teraz rozwijamy mobilną wersję naszego konceptu, a punkty stacjonarne działają w ramach sieci Detail King, czyli zaawansowanej kosmetyki samochodowej.
Mobilna wersja usługi Ecomyjni polega oczywiście na dojeździe do klienta. Przewaga nad myjnią stacjonarną polega na tym, że przedsiębiorca może przewieźć sprzęt w dowolne miejsce i nie musi ograniczać się tylko do czyszczenia samochodów.
– Stosowane w naszej sieci urządzenia parowe można wykorzystać do sprzątanie domów, mieszkań, biur, usuwania graffiti, dezynfekcji powierzchni przemysłowych – wylicza właściciel marki. – Ciągle też wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne, np. czyszczenie suchym lodem czy sodą. Może z nich skorzystać każdy franczyzobiorca, jeśli tylko chce zainwestować w rozwój swojego biznesu.
Szukać klienta
Na start z własną moblina myjnią potrzebne jest wyposażenie, którego koszt zamyka się w granicach 25 - 45 tys. zł. Do funkcjonowania myjni mobilnej franczyzobiorca potrzebuje też samochodu dostawczego. Franczyzodawca może pomóc w zakupie zarówno auta, jaki i sprzętu.
– Oferujemy także pomoc w uzyskaniu różnego rodzaju dotacji czy preferencyjnych kredytów na zakup sprzętu, co może ograniczyć wkład własny w biznes do minimum – deklaruje Marek Karafioł.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci. Miesięcznie franczyzobiorca mobilnej myjni płaci 100 zł opłaty bieżącej. Franczyzodawca uczy nowych partnerów, jak korzystać ze sprzętu, przeprowadza szkolenia z kosmetyki samochodowej, prania, odplamiania.
Tego rodzaju usługi można prowadzić już w miastach liczących 20-30 tys. mieszkańców, ale – jak przyznaje sam franczyzodawca – wtedy należy je potraktować raczej jako działalność dodatkową, niż źródło głównego dochodu. Dla szerszego rozwoju biznesu potrzebny jest większy rynek. W miastach do 50 tys. mieszkańców licencjodawca gwarantuje wyłączność. Klientów trzeba poszukiwać samodzielnie, choć centrala oczywiście przekazuje franczyzobiorcom tych klientów z danego regionu, którzy się do niej zgłaszają.
– 70 proc. korzystających z naszych usług to firmy i instytucje. To daje gwarancję systematycznej powtarzalności zamówień – mówi właściciel Ecomyjni.
Jego zdaniem na zwrot pieniędzy, wyłożonych na inwestycję w mobilną myjnię, trzeba czekać około roku.
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


