Czysty zysk

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod logo Ecomyjni działa około około 100 jednostek franczyzowych – nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, Norwegii, Włoszech, Czechach, Kosowie, na Słowacji. W tym roku marka znalazła też partnerów w Anglii i Szkocji.
Od początku roku przybyło nam ponad 20 jednostek franczyzowych – mówi Marek Karafioł, właściciel firmy. – Niektóre z nich to kolejne placówki naszych dotychczasowych franczyzobiorców.
Firma nastawia się na rozwój myjni mobilnych. Taką formę wiekszosć nowo otwieranych placówek.
Jeśli chodzi o tradycyjne myjnie stacjonarne, rynek w Polsce trochę się kurczy. Dużą konkurencją są dla nich myjnie bezdotykowe, które wyrosły jak grzyby po deszczu – nie ukrywa Marek Karafioł. – Dlatego teraz rozwijamy mobilną wersję naszego konceptu, a punkty stacjonarne działają w ramach sieci Detail King, czyli zaawansowanej kosmetyki samochodowej.

Mobilna wersja usługi Ecomyjni polega oczywiście na dojeździe do klienta. Przewaga nad myjnią stacjonarną polega na tym, że przedsiębiorca może przewieźć sprzęt w dowolne miejsce i nie musi ograniczać się tylko do czyszczenia samochodów.
Stosowane w naszej sieci urządzenia parowe można wykorzystać do sprzątanie domów, mieszkań, biur, usuwania graffiti, dezynfekcji powierzchni przemysłowych – wylicza właściciel marki. – Ciągle też wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne, np. czyszczenie suchym lodem czy sodą. Może z nich skorzystać każdy franczyzobiorca, jeśli tylko chce zainwestować w rozwój swojego biznesu.

Szukać klienta

Na start z własną moblina myjnią potrzebne jest wyposażenie, którego koszt zamyka się w granicach 25 - 45 tys. zł. Do funkcjonowania myjni mobilnej franczyzobiorca potrzebuje też samochodu dostawczego. Franczyzodawca może pomóc w zakupie zarówno auta, jaki i sprzętu.
Oferujemy także pomoc w uzyskaniu różnego rodzaju dotacji czy preferencyjnych kredytów na zakup sprzętu, co może ograniczyć wkład własny w biznes do minimum – deklaruje Marek Karafioł.

Nie ma opłat za przystąpienie do sieci. Miesięcznie franczyzobiorca mobilnej myjni płaci 100 zł opłaty bieżącej. Franczyzodawca uczy nowych partnerów, jak korzystać ze sprzętu, przeprowadza szkolenia z kosmetyki samochodowej, prania, odplamiania.

Tego rodzaju usługi można prowadzić już w miastach liczących 20-30 tys. mieszkańców, ale – jak przyznaje sam franczyzodawca – wtedy należy je potraktować raczej jako działalność dodatkową, niż źródło głównego dochodu. Dla szerszego rozwoju biznesu potrzebny jest większy rynek. W miastach do 50 tys. mieszkańców licencjodawca gwarantuje wyłączność. Klientów trzeba poszukiwać samodzielnie, choć centrala oczywiście przekazuje franczyzobiorcom tych klientów z danego regionu, którzy się do niej zgłaszają.
70 proc. korzystających z naszych usług to firmy i instytucje. To daje gwarancję systematycznej powtarzalności zamówień – mówi właściciel Ecomyjni.
Jego zdaniem na zwrot pieniędzy, wyłożonych na inwestycję w mobilną myjnię, trzeba czekać około roku.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €