Bieg po zyski
Moda na zdrowy styl życia sprawia, że popyt na usługi klubów fitness jest coraz większy.
Aktywny tryb życia zdobywa coraz więcej zwolenników nad Wisłą. W Polsce działa 2,5 tys. klubów fitness, w których siódme poty wylewa 2,7 mln członków. W ubiegłym roku tego typu placówki zarobiły łącznie 3,6 mld zł, głównie z tytułu składek członkowskich.
– Większość klubów znajduje się w rękach prywatnych właścicieli, a w porównaniu z resztą Europy rozdrobnienie polskiego rynku jest znaczne – mówi Marcin Diakonowicz, partner w dziale audytu, Lider Sports Business Group Deloitte.
O tym, jak duży jest potencjał wzrostu polskiego rynku fitness, świadczą nastroje samych właścicieli działających w Polsce klubów. Według jednej trzeciej z nich przychody z prowadzonej działalności wzrosną w tym roku powyżej 7,5 proc. Z kolei blisko połowa respondentów spodziewa się, że wzrost ten wyniesie pomiędzy 2,5 a 7,5 proc.
Nic dziwnego, że zainteresowanie tą branżą rośnie. Nowych sieci klubów fitness – również we franczyzie – przybywa z roku na rok. Jednym z nich jest koncept 36 minut, którego nazwa nie jest przypadkowa. Właściciel marki, spółka Kravter, proponuje swoim klientom przeprowadzenie kompleksowego treningu, który trwa właśnie 36 minut.
– Przez 36 minut można wyćwiczyć wszystkie kluczowe dla zdrowia i ogólnego rozwoju fizycznego partie mięśni – zapewnia Krzysztof Kopka, prezes Kravter. – Rekomendujemy dwa treningi na 10 dni, co zajmuje raptem 3,5 godziny w miesiącu. Wszystko dzięki systemowi treningów i nowoczesnemu sprzętowi, którym dysponujemy. Każda wyposażona w komputer i wyświetlacz LCD maszyna sprawia, że ćwiczenie na niej jest łatwiejsze, a podłączenie każdej z nich do prądu skutkuje brakiem obciążenia w postaci hantli i dokładanych odważników. Poza tym po wsunięciu karty chipowej do maszyny, na której zapisywane są wszystkie parametry oraz plan treningowy ćwiczącego, automatycznie dopasowuje ona obciążenie i zakres możliwego ruchu – zachwala.
Osoba zainteresowana inwestycją w koncept 36 minut powinna dysponować co najmniej 200 tys. zł oraz posiadać zdolność kredytową, która umożliwi jej wyleasingowanie maszyn o wartości 400 tys. zł. Opłata wstępna to wydatek 100 tys. zł. Franczyzobiorca będzie musiał co miesiąc płacić na rzecz franczyzodawcy w sumie 2 tys. zł opłaty bieżącej i na marketingowej. Lokal, w którym będzie mieścił się klub fitness powinien mieć minimum 150 m2, na jego adaptację potrzeba zazwyczaj 100 tys. zł.
Kluby 36 minut otwierane są w dużych miastach, obecnie franczyzodawca poszukuje franczyzobiorców przede wszystkim z Warszawy, Wrocławia i Krakowa. Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi pięć lat, czyli franczyzobiorca może liczyć średnio na mniej więcej 10 tys. zł dochodu miesięcznie.
W sieci aktualnie działają cztery kluby fitness, w tym dwa franczyzowe.
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

