Auto u kosmetyczki

Właściciele Ecomyjni rozwijają koncept samochodowego SPA. Branża wciąż jest niszowa, ale chętnych przybywa.
Ecomyjnia ma już ok. 100 placówek, z czego co dziesiątą prowadzą franczyzobiorcy. Od początku 2014 roku jej franczyzodawca rozwija też inny koncept, również dedykowany właścicielom samochodów.
- To auto detailing i smart repair, czyli SPA dla samochodów, gdzie zapewniamy pielęgnację aut i korektę drobnych niedoskonałości – mówi Marek Karafioł, właściciel DetailKing Group.
Jego zdaniem branża auto detailingu w Polsce jest niszowa, pomimo, że prawie każda myjnia stara się zapewnić również usługi pielęgnacji auta. Prawdziwy pasjonat potrafi odróżnić podobnych usługodawców od tych, którzy profesjonalnie zadbają o jego samochód.
- Firmy, które zajmują się auto detailingiem na poważnie można w Polsce policzyć na palcach dwóch rąk – tłumaczy franczyzodawca.
Przy tym chętnych na taką nietypową franczyzę nie brakuje – na rynku funkcjonuje już 12 punktów franczyzowych pod marką DetailKing. Żaden z nich nie narzeka na brak rentowności, choć oferowane przez nich usługi skierowane są raczej do wąskiego grona klientów z zasobnym portfelem.
Inwestycja w punkt DetailKing wiąże się z wyższym kosztem niż w przypadku mobilnej czy nawet stacjonarnej Ecomyjni (do których otwarcia wystarczy wkład własny w granicach 3-5 tys. zł).
- Miejsce, w którym świadczone będą usługi, oraz pracownicy takiego punktu, muszą prezentować spełniać wysokie standardy jakości. Dotyczy to zarówno obsługi, jak i samego wyglądu lokalu – mówi Marek Karafioł.
Samo wyposażenie lokalu to koszt rzędu 40-70 tys. zł. Do tego trzeba dodać koszty jego aranżacji i przystosowania do prowadzenia działalności. Minimalna powierzchnia lokalu to 30 m2 na jedno stanowisko.
- Wszystkie, które do tej pory otwieraliśmy, liczą sobie co najmniej 100 m2 – mówi przedsiębiorca.
Zaznacza przy tym, że lokalizacja to w przypadku tego biznesu rzecz wtórna.
- Do specjalisty klient trafi nawet, jeżeli będzie musiał skręcić w boczną uliczkę. Grunt, żeby sam lokal był prowadzony na odpowiednim poziomie – mówi Marek Karafioł.
Oprócz kosztów inwestycji franczyzobiorca odprowadza też miesięczne opłaty franczyzowe w wysokości 300 zł. Franczyzodawca zapewnia marketing, szkolenia i wyłączność terytorialną. Jej zakres zależy od indywidualnych ustaleń, ale generalnie w miejscowości do 200 tys. mieszkańców nie powinien pojawić się więcej niż jeden punkt. A w Warszawie powstaną maksymalnie 3.
- Dobrze, jeśli potencjalni franczyzobiorcy mają doświadczenie w autodetailingu, ale jego brak nie jest przeszkodą - wszystkiego ich nauczymy – zapewnia Karafioł.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...